Nieuwe klantadministratie

Gemakkelijk en snel geregeld.

Een nieuwe klantadministratie

Vitens werkt vanaf 19 juni met een nieuwe klantadministratie. Op deze pagina leest u meer over wat dat voor u betekent. 

 

  • Een nieuw klantnummer
  • Uw jaarafrekening ontvangt u voortaan apart van de termijnfactuur
  • Termijnbetalingen: 12 keer per jaar
  • Meterstandenoproep voortaan digitaal
  • Factuurnummer is betalingskenmerk

Nog geen mijn Vitens?

Vitens service.

Zelf uw gegevens bekijken en aanpassen?

Dit kan gemakkelijk via uw Mijn Vitens account. Hier regelt u al uw waterzaken. Log hier in.

Een nieuw klantnummer

Bij het overgaan naar de nieuwe klantadministratie krijgen al onze klanten een nieuw klantnummer. Dit nieuwe nummer staat op de eerstvolgende communicatie die u na 19 juni van ons ontvangt.

Meterstandenoproep digitaal

Vanaf 19 juni 2023 versturen wij de meterstandenoproep aan zakelijke klanten alleen nog maar digitaal. U ontvangt een email met een link. Via deze link kunt u eenvoudig uw meterstand aan ons doorgeven. U kunt een e-mailadres doorgeven waarop u uw meterstandenoproep wilt ontvangen. Dit doet u eenvoudig via een online formulier.

12 termijnen

Na uw volgende jaarafrekening spreiden we uw jaarbedrag over 12 maanden. We passen uw termijnbedrag hierop aan. Op uw jaarafrekening ziet u uw nieuwe termijnbedrag en de opbouw hiervan.

Factuurnummer als betalingskenmerk

Bij handmatige betalingen is het noodzakelijk dat u het factuurnummer als betalingskenmerk vermeldt.

Kosten papieren rekening

Ontvangt u een papieren rekening per post? Voor een papieren rekening brengen wij kosten in rekening. U kunt er ook voor kiezen om de rekening te ontvangen via de e-mail. Dit is gratis.

  • Kan ik kan ik per leveringsadres een unieke code (inkooporder) op de factuur laten vermelden?

    Helaas is dit niet meer mogelijk. Wel kunt u per klantnummer een code laten vermelden in het ‘ter attentie van’-veld. Dit veld is zichtbaar op de factuur.

  • Krijg ik nog een termijnfactuur als ik automatisch betaal?

    U ontvangt geen termijnfactuur als u via automatische incasso betaalt. Wel kunt u via Mijn Vitens zien wat er is afgeschreven en welke bedragen openstaan. Ook vindt u er uw jaarafrekeningen die u kunt downloaden en eventueel printen. Op uw jaarafrekening ziet u hoe uw termijnbedrag is opgebouwd.

  • Vanaf wanneer moet ik 12 keer per jaar betalen voor het drinkwater?

    Dat is pas nadat u uw jaarafrekening heeft ontvangen. U ontvangt uw volgende jaarafrekening binnen 4 weken nadat u uw meterstand heeft doorgeven. Vanaf dat moment ontvangt u elke maand een papieren factuur en betaalt u ook 12 keer per jaar de kosten hiervoor. U kunt uw meterstand doorgeven als u van ons de meterstandenoproep ontvangen heeft.

  • Waar vind ik meer informatie over de manieren van betalen?

    Meer informatie over onze manieren van betalen vindt u op hier . U kunt uw manier van betalen gemakkelijk online aanpassen in Mijn Vitens.

  • Waarom een nieuwe klantadministratie?

    Wij zijn steeds bezig om de service en de systemen waar wij mee werken te verbeteren. Zo kunnen wij u snel en op een veilige manier helpen. En op een manier die past bij deze tijd. Daarom zijn we in juni 2023 met een nieuwe klantadministratie gaan werken. Zo kunnen we ook in de toekomst voldoen aan uw wensen.

  • Waarom kan ik alleen in 12 termijnen betalen?

    Bij de inrichting van de nieuwe klantadministratie heeft Vitens gekozen voor 1 betaalritme. Met 1 betaalritme is onze administratie eenvoudiger en efficiënter in te richten. We kozen om meerdere redenen voor 12 termijnen. Uit onze klantonderzoeken is gebleken dat de meeste klanten het liefst in 12 termijnen betalen. Zoals bijvoorbeeld ook bij energieleveranciers het geval is. Daarnaast is het makkelijker om kleinere maandelijkse betalingen te (blijven) voldoen dan eens per kwartaal of per jaar een groot bedrag te betalen. Met maandelijkse termijnen hopen we mensen te ondersteunen die minder te besteden hebben.

  • Waarom krijg ik voortaan de meterstandenoproep digitaal?

    Vitens probeert haar dienstverlening en service zoveel mogelijk te digitaliseren. Dat past bij deze tijd. We dragen daarmee samen bij aan een betere wereld. Om die reden ontvangen al onze zakelijke klanten voortaan de meterstandenoproep digitaal.

  • Wanneer kan ik mijn meterstanden doorgeven?

    U kunt uw meterstanden doorgeven als u daarvoor een oproep van ons heeft ontvangen. Eerder is niet mogelijk. U ontvangt een email met een link. Via deze link kunt u eenvoudig uw meterstand aan ons doorgeven. Heeft u meerdere leveringsadressen? Dan staat in de oproep een link per leveringsadres.

  • Wat is Mijn Vitens?

    In Mijn Vitens kunt u veel waterzaken zelf regelen en eventuele veranderingen doorgeven. Op deze pagina  leest u meer hierover.