Wat zijn de klant-, registratie-, en contactrekeningnummers

Uw klantnummer

Uw klantnummer is persoonsgebonden. Met dit nummer kunt u zich registreren op onze website. Houd u dit nummer bij de hand als u contact opneemt met onze klantenservice zodat wij kunnen u dan snel van dienst kunnen zijn. Verhuist u naar een ander adres binnen ons voorzieningsgebied? Dan verhuist dit klantnummer met u mee.

Uw registratienummer

Het registratienummer verandert elk jaar. Eén keer per jaar krijgt u dit nummer voor het doorgeven van de jaarlijkse meterstand. U kunt het alleen daarvoor gebruiken.
Het nummer is gekoppeld aan uw adres en niet aan uw persoonsgegevens.
U ontvangt ook een registratienummer als u voor een aan- of afmelding een meterstand moet doorgeven.

Registratienummer kwijt?

Bent u uw registratienummer kwijt, dan hoeft u geen nieuw nummer aan te vragen om uw meterstand door te kunnen geven. Als u zich op onze website registreert en/ of inlogt, kunt u uw meterstand doorgeven zonder hierbij een registratienummer in te voeren.

Uw contractrekeningnummer

Het contractrekeningnummer is gekoppeld aan uw persoonsgegevens en het adres waarvoor u betaalt.
Beschikt u over meerdere adressen? Dan heeft u ook meerdere contractrekeningnummers. Deze zijn doorgaans gekoppeld aan één en hetzelfde klantnummer.

Uw machtigingsnummer

Dit nummer is een uniek nummer in onze administratie dat is gekoppeld aan uw rekeningnummer (IBAN) en uw klantnummer. U ziet dit nummer terug op uw bankafschrift.

De website Vitens.nl werkt het best met cookies. Hiermee verbeteren wij de website en onze service. Meer info: privacy statement