Aanmelden voor drinkwater

Meld eenvoudig uw nieuwe woning of extra adres aan voor drinkwater.

Druppels

Gemakkelijk online aanmelden

  • Klaar in een paar minuten
  • Ook voor een extra adres of bedrijfspand
  • Direct een bevestiging in uw mailbox

Wij helpen u stap voor stap om uw woning aan te melden voor water. Hiervoor hebben wij de meterstand nodig van de dag waarop u de sleutel heeft ontvangen. Geeft u een aanmelding in de toekomst door? Dan sturen wij u op tijd een herinnering waarmee u de stand kunt doorgeven.


Plus teken
Extra adres aanmelden

Wilt u water aanvragen voor een extra adres? Of heeft u tijdelijk twee woningen, bijvoorbeeld tijdens het klussen in uw nieuwe huis? Meld een extra adres aan.

 

Extra adres aanmelden >

Brief
Naamswijziging contract

Een naam mogen wij niet zomaar wijzigen. Wilt u in het geval van overlijden, scheiden of trouwen de naam op uw contract wijzigen? Lees hier hoe u een naamswijziging kunt doen.


Naamswijziging >

Aanmelden drinkwater in 3 stappen

Brief

Stap 1:

Nieuw adres

Vraag eenvoudig water aan voor uw nieuwe adres. U kunt zich 60 dagen vooraf aanmelden.

Meterstanden

Stap 2:

Meterstand doorgeven

Geef de meterstand direct door of ontvang een bericht als de aanmelding in de toekomst ligt.

Vinkje

Stap 3:

Bevestiging

Ontvang een bevestiging per e-mail.

Veelgestelde vragen over aanmelden drinkwater
Hoe geef ik mijn verhuizing door?

Op onze servicepagina Verhuizen leest u meer over het doorgeven van uw verhuizing

Moet ik zelf mijn verhuizing doorgeven of regelt mijn makelaar of woningbouwvereniging dat?

Uw verhuizing geeft u zelf aan ons door. Hoe u dit makkelijk kunt doen leest u op onze servicepagina Verhuizen

Ik ga samenwonen, hoe geef ik dat door?

Als u gaat samenwonen zijn er een paar opties:

  • Uw partner is al klant van Vitens en u gaat bij uw partner wonen.
    -    Bent u zelf klant bij Vitens en was u hoofdbewoner op uw vorige adres? Dan moet u uw oude adres opzeggen.
    -    Bent u geen klant bij Vitens? Dan hoeft u niets te doen.
  • U bent klant bij Vitens en uw partner gaat bij u wonen.
    -    Is uw partner klant bij Vitens en hoofdbewoner op zijn/haar vorige adres? Dan moet zijn/haar adres opgezegd worden.
    -    Is uw partner geen klant bij Vitens? Dan hoeft u niets te doen.

Als u gaat samenwonen gaat uw verbruik waarschijnlijk omhoog. Voorkom een bijbetaling op uw periodeafrekening en verhoog uw termijnbedrag. Lees hier meer over op Facturen

  • U bent beide nog geen klant van Vitens en u gaat samenwonen op een nieuw adres.
    -    U hoeft dan alleen uw woning bij ons aan te melden.
Kan ik mijn verhuizing van te voren melden?

Uw verhuizing kunt u vanaf twee maanden voor de datum van sleuteloverdracht aan ons doorgeven. Ga hiervoor naar Verhuizen.

Hoe lang duurt het voordat mijn verhuizing is verwerkt?

Als het om een bestaande woning gaat, dan verwerken wij uw verhuizing binnen twee weken. Zodra alle gegevens zijn verwerkt, krijgt u een bevestiging.

Als het om een nieuwbouwwoning gaat, dan duurt de administratieve verwerking ongeveer zes weken. U kunt in deze periode gewoon water gebruiken.

De website Vitens.nl werkt het best met cookies. Hiermee verbeteren wij de website en onze service. Meer info: privacy statement