Contact met Vitens
Hoe meld ik een klacht, compliment of advies?

Wij doen ons best om altijd goede service te bieden. Dit betekent ook dat wij het graag horen als u een klacht of advies voor ons heeft. Op Contact ziet u hoe u dit aan ons kunt doorgeven. Een compliment geven mag natuurlijk ook. 

Hoe weet ik zeker dat iemand een medewerker van Vitens is?

Onze medewerkers zijn te herkennen aan hun bedrijfskleding en zij rijden in een bedrijfsauto met Vitens logo.

U kunt onze medewerkers ook altijd om legitimatie vragen. Als hij of zij geen bedrijfspasje wil of kan laten zien, hoeft u deze persoon niet binnen te laten. Als u denkt dat het misschien om een oplichter gaat, kunt u de politie waarschuwen.

U kunt natuurlijk ook contact met ons opnemen. Wij kijken dan voor u of het klopt dat er een collega van ons bij u aan de deur staat.

Hoeveel kost het om het 0900-nummer van Vitens te bellen?

Als u belt met de Klantenservice van Vitens betaalt u alleen uw normale belkosten. Dit zijn de kosten die uw telefoonprovider in rekening brengt, bijvoorbeeld voor mobiel bellen.

Ik probeer de klantenservice vanuit het buitenland te bellen, maar dit lukt niet. wat nu?

Vanuit het buitenland kunt u niet naar Nederlandse servicenummers bellen. Vanuit de meeste landen lukt het wel om een servicenummer te bellen als de Nederlandse landcode ervoor wordt geplaatst: +31 900 0650.

Werkt dit niet?
Dan kunt u bellen naar telefoonnummer +31 88 884 5060.

U kunt ook veel zaken online regelen.

Een medewerker van vitens controleert mijn water, klopt dit wel?

Het kan kloppen dat er een medewerker van Vitens bij u langskomt om het water te controleren.

Onze monsternemers zijn elke dag onderweg om op allerlei plaatsen in ons gebied het water te controleren. De monsters laten wij onderzoeken in het lab. Wij doen dit om de kwaliteit van ons water te bewaken. Onze monsternemers komen zonder afspraak bij u langs.

Heeft u vragen over het onderzoek, dan kan de monsternemer het kaartje "Watermonster nemen" aan u geven. Daar staan de contactgegevens van het Vitens Laboratorium op.

Waarom heb ik een uitnodiging voor jullie klanttevredenheidsonderzoek gekregen?

Wij vinden uw mening als klant belangrijk. Daarom vragen wij u en andere klanten, nadat u contact met ons heeft gehad, om uw ervaring met ons te delen. Uw ervaring helpt ons om onze processen te verbeteren en om u beter van dienst te kunnen zijn.

Is er een onafhankelijke instantie waar ik met mijn klacht over Vitens terecht kan?

Natuurlijk zorgt Vitens ervoor dat uw klacht wordt opgelost. Maar komen we er samen niet uit, dan kunt u terecht bij de Geschillencommissie Water. Deze commissie is onafhankelijk en behandelt particuliere klachten tot een bedrag van € 5.000. Uw klacht mag dan niets te maken hebben met een ziekte, lichamelijk letsel of sterfgeval.

Klachten kunt u zowel schriftelijk als digitaal indienen. Aan het behandelen van de klacht zijn eenmalige kosten verbonden. De hoogte van dit klachtengeld verschilt per commissie. Als u in het gelijk wordt gesteld, krijgt u het klachtengeld terug. Meer informatie kunt u vinden op degeschillencommissie.nl. Het postadres van de Geschillencommissie Water is: Postbus 90600, 2509 LP DEN HAAG

Bericht ontvangen over digitale post?

Dit klopt. Wij willen graag via e-mail met u communiceren. Daarom heeft u een uitnodiging ontvangen om over te stappen op digitale post.

De website Vitens.nl werkt het best met cookies. Hiermee verbeteren wij de website en onze service. Meer info: privacy statement