Contactinformatie
Hoe meld ik een klacht, compliment of advies?

Wij streven naar een goede dienstverlening. Mocht u toch een klacht, compliment of advies hebben, dan horen wij dat graag. Kijk op Contact voor de verschillende mogelijkheden.

Hoe weet ik zeker dat iemand een medewerker van Vitens is?

We ontvangen wel eens berichten van klanten dat er personen bij hen aan de deur zijn geweest om de leiding te controleren, de meterstand op te nemen of om geld te incasseren, waarbij de klant twijfelt of het om een medewerker van Vitens gaat. Een Vitensmedewerker die aan de deur komt, heeft altijd een legitimatiepasje bij zich en draagt bedrijfskleding met het logo van Vitens. Ook staat ons logo op de Vitens bedrijfsauto.

Als u niet zeker bent, kunt u gerust om legitimatie vragen. Als de medewerker dit pasje niet kan of wil laten zien, hoeft u deze persoon niet binnen te laten. Als u het vermoeden hebt dat het om een oplichter gaat, kunt u de politie waarschuwen. U kunt natuurlijk altijd onze klantenservice bellen (0900 – 0650) om te verifiëren of de persoon aan de deur inderdaad is wie hij/zij zegt te zijn.

Hoeveel kost het om het 0900-nummer van Vitens te bellen?

U kunt de Klantenservice van Vitens bereiken via 0900 0650. Voor dit informatienummer betaalt u enkel uw gebruikelijke belkosten. Dit zijn de kosten die uw telefoonprovider in rekening brengt, bijvoorbeeld voor mobiel bellen.

Contact vanuit het buitenland?

Belt u vanuit het buitenland? Dan kunt u bellen naar telefoonnummer +31 88 884 5060

U kunt ook veel zaken online regelen.

Een medewerker van Vitens controleert mijn water, klopt dit wel?

Vitens neemt dagelijks op willekeurige adressen monsters om de waterkwaliteit te laten onderzoeken bij het lab. Dit onderzoek doen wij om onze waterkwaliteit te bewaken. Deze bezoeken worden niet aangekondigd. Uw krijgt geen bericht over het resultaat.

Heeft u vragen over de achtergronden van het onderzoek, dan kan de monsternemer het kaartje "Watermonster nemen" overhandigen, waarop de contactgegevens van het Vitens Laboratorium staan.

Waarom heb ik een uitnodiging voor jullie klanttevredenheidsonderzoek gekregen?

Wij vinden uw mening als klant belangrijk. Daarom vragen wij u en andere klanten, nadat u contact met ons heeft gehad, om uw ervaring met ons te delen. Uw ervaring helpt ons om onze processen te verbeteren en om u beter van dienst te kunnen zijn.

Is er een onafhankelijke instantie waar ik met mijn klacht over Vitens terecht kan?

Natuurlijk zorgt Vitens ervoor dat uw klacht wordt opgelost. Maar komen we er samen niet uit, dan kunt u terecht bij de Geschillencommissie Water. Deze commissie is onafhankelijk en behandelt particuliere klachten tot een bedrag van € 5.000. Uw klacht mag dan niets te maken hebben met een ziekte, lichamelijk letsel of sterfgeval.

Klachten kunt u zowel schriftelijk als digitaal indienen. Aan het behandelen van de klacht zijn eenmalige kosten verbonden. De hoogte van dit klachtengeld verschilt per commissie. Als u in het gelijk wordt gesteld, krijgt u het klachtengeld terug. Meer informatie kunt u vinden op degeschillencommissie.nl. Het postadres van de Geschillencommissie Water is: Postbus 90600, 2509 LP DEN HAAG

De website Vitens.nl werkt het best met cookies. Hiermee verbeteren wij de website en onze service. Meer info: privacy statement