Dit leest u op onze pagina over uw watermeter
U kunt de meterstand op de volgende wijze doorgegeven:
Als u uw registratienummer kwijt bent, hoeft u geen nieuw nummer aan te vragen om uw meterstand door te kunnen geven. Als u zich op onze website registreert en/of inlogt, kunt u uw meterstand doorgeven zonder hierbij een registratienummer in te voeren.
Dit leest u op op onze pagina over uw meterstand doorgeven
Om onze tarieven zo laag mogelijk te houden.
Wij leveren water aan 2,5 miljoen huishoudens. Dit zijn zo'n 5,6 miljoen klanten. Bijna al deze klanten hebben een Vitens watermeter. Wij hebben van al deze watermeters, één keer per jaar, de meterstand nodig. Maar, veel bewoners zijn overdag niet thuis. Dit maakt het erg duur om de meterstand bij u thuis op te komen nemen. Dus vragen wij u om de stand zelf door te geven. De meterstand is in de meeste gevallen makkelijk afleesbaar en u kunt de stand online doorgeven wanneer het u uitkomt.
U leest hier meer over op onze pagina Meterstanden
Vitens gebruikt soms opgeknapte watermeters.
Om duurzaam te werken vervangen wij bij deze meters dan alleen het gedeelte waar het water echt doorheen gaat. Het metergedeelte is dan nog goed.
Hierdoor kan het gebeuren dat de nieuw geplaatste watermeter een hogere beginstand heeft en dus niet 0 m3 is. De juiste beginstand wordt door ons opgeschreven en in ons systeem verwerkt. Op uw jaarlijkse periodeafrekening staat de meterstand van verwisseling ook vermeld.
Nee. Wij hebben ruim 5 miljoen klanten. Als we van al deze klanten tegelijk de meterstand krijgen, kunnen we niet verzekeren dat u op tijd uw jaarafrekening krijgt. Daarom is de datum waarop u de meterstand moet doorgeven bepaald door ons en gekoppeld aan postcoderegio's. Zo kunnen wij er voor zorgen dat wij de meterstandenoproepen niet allemaal tegelijk hoeven te versturen.
Wij gebruiken uw meterstand om uw waterverbruik en termijnbedrag te bepalen. Het is belangrijk dat u dit op tijd aan ons doorgeeft. U voorkomt daarmee dat wij uw meterstand moeten schatten en u wellicht te hoge facturen ontvangt.
Geeft u uw standen zo snel mogelijk door via het gratis telefoonnummer 0800 9192 of via Meterstand doorgeven.
Onze excuses voor het ongemak. Neemt u alstublieft contact op met onze afdeling klantenservice. Wij lossen dit voor u op.
Dit leest u op onze pagina over uw watermeter
Wij gebruiken uw meterstand om uw waterverbruik en termijnbedrag te bepalen. Het is belangrijk dat u dit op tijd aan ons doorgeeft. U voorkomt daarmee dat wij uw meterstand moeten schatten en u wellicht te hoge rekeningen ontvangt.
Geeft u uw standen zo snel mogelijk door via het gratis telefoonnummer 0800 9192 of via Meterstand doorgeven.
Onze excuses voor het ongemak. Neemt u alstublieft telefonisch contact op met onze afdeling klantenservice. Wij lossen dit voor u op.
Wat moet ik doen als mijn meterstand geschat is?
Als het verschil tussen de geschatte meterstand en de werkelijke meterstand groter is dan 50 m3, is het verstandig uw meterstand alsnog aan ons door te geven. Neem hiervoor contact op met onze afdeling Klantenservice.
Wat moet ik doen als ik een verkeerde meterstand heb doorgegeven?
Als het verschil tussen de beide meterstanden groter is dan 50 m3, kunt u het beste uw watermeterstand alsnog aan ons doorgeven. Dit kunt u doen door contact op te nemen met onze afdeling Klantenservice.
Let u erop dat u volgend jaar op tijd uw watermeterstand aan ons doorgeeft!