Mijn gegevens
Waar vind ik mijn klantnummer?

U vindt uw klantnummer op onze facturen, brieven en e-mails.

Klantnummer
Als u via automatische incasso betaalt, staat uw klantnummer in de omschrijving van de incasso’s in uw rekeningoverzicht.

Klantnummer

 

Hoe kan ik mijn e-mailadres en/of wachtwoord wijzigen?
U leest hier meer over op onze servicepagina Gegevens
Ik kan niet inloggen/ registreren

Om gebruik te maken van "Mijn Vitens" maakt u eerst een account aan. Dit doet u door u te Registreren met uw klantnummer en postadres. Na de registratie ontvangt u een e-mail met daarin een link om de aanmelding te bevestigen. Nadat u op de link heeft geklikt, kunt u inloggen op "Mijn Vitens".

1. Ik krijg geen e-mail na "Wachtwoord vergeten?" of Ik krijg geen registratiemail

Wij sturen deze e-mail vanaf het e-mailadres "noreply@postnl.vitens.nl". Normaal gesproken ontvangt u deze e-mail binnen enkele minuten. Gebeurt dit niet, kijkt u dan hieronder wat er aan de hand kan zijn:

1.1. Spam/ ongewenste e-mail
No-reply-adressen worden vaak door e-mailservers gefilterd als ongewenste e-mail. Controleert u uw mailbox goed. Met name de mailadressen van MSN, Hotmail, Outlook en Live plaatsen onze e-mail vaak in de map Ongewenste Mail/ Spam. Voegt u het domein "Vitens.nl" toe aan de lijst van vertrouwde afzenders of voegt u "noreply@postnl.vitens.nl" toe aan uw contactenlijst, dan ontvangt u onze e-mails voortaan in de gewone inbox.

Tip!
Gmail groepeert e-mail van dezelfde afzender (in dit geval "
noreply@postnl.vitens.nl") in uw mailbox. Kijkt u in dat geval ook naar oudere e-mails van Vitens in uw inbox. Als u al eerder mail heeft ontvangen van dit e-mailadres, dan wordt het laatste mail daarbij geplaatst. Hierdoor lijkt het in eerste instantie alsof u maar één mail heeft ontvangen.

Wanneer u op dit mailtje klikt ziet u dan dat er meer mailtjes achter kunnen staan. Deze weergave kunt u aanpassen in de instellingen van uw Gmail-account.

1.2. Zakelijk e-mailadres
Maakt u gebruik van een zakelijk e-mailadres (bijvoorbeeld "naam@uwbedrijf.nl")? Dan kan het zijn dat onze e-mail wordt geweigerd door de e-mailserver van uw bedrijf. Raadpleeg in dat geval uw IT-afdeling.

2. Mijn klantnummer wordt niet geaccepteerd

Bij registratie wordt u om uw klantnummer en postadres gevraagd. Het klantnummer vindt u links bovenaan uw factuur.
Let op: registratienummers en objectnummers zijn geen klantnummers.

Als u zeker bent dat u het juiste klantnummer heeft en de registratie lukt nog steeds niet, dan is in onze administratie waarschijnlijk een ander correspondentieadres bekend.

3. Mijn adres wordt niet geaccepteerd

Het correspondentieadres dat in onze administratie bekend is kan anders zijn dan het leveringsadres. Kijkt u in dat geval naar de adressering op uw laatste factuur.

Heeft u een samengesteld adres of heeft uw adres een huisnummer met toevoeging? Dan kan de schrijfwijze van het adres problemen opleveren. Het invoeren van spaties, tussenstreepjes en andere toevoegingen luistert heel nauw. Bijvoorbeeld, digitaal gezien is huisnummer 1 -6 (1 toevoeging 6) iets anders dan 1 6, 1 06 of 1 -VI. Controleert u daarom de schrijfwijze van uw huisnummer via de adressering van uw laatste factuur. Neemt u bij twijfel contact op met onze klantenservice.

4. Mijn wachtwoord wordt niet geaccepteerd (bij registratie)

Uw wachtwoord voldoet niet aan de gestelde eisen. Het wachtwoord moet bestaan uit:
- minimaal 8 tekens
- minimaal 2 letters [a-z, A-Z]
- minimaal 1 cijfer [0-9]
- minimaal 1 bijzonder teken, bijvoorbeeld [ ! $ & ? @ ]

Let op: De tekens #, % en € kunnen niet gebruikt worden.

In het wachtwoord mogen drie dezelfde tekens niet direct achter elkaar staan. Ook mag uw wachtwoord niet gelijk zijn aan vijf eerdere wachtwoorden.

Tip 1: De wachtwoorden zijn hoofdlettergevoelig; dat betekent dat u hoofdletters en kleine letters ook op die manier moet invoeren.

Tip 2: Heeft u een ingewikkeld wachtwoord? Registreer u dan eerst met een "simpel" wachtwoord. U kunt dit weer wijzigen als u ingelogd bent in "Mijn Vitens".

5. Ik krijg de melding "Controleer uw e-mailadres en/of wachtwoord."

Er kunnen in dit geval meerdere dingen aan de hand zijn:

Het kan voorkomen dat u een tikfout heeft gemaakt in het e-mailadres of wachtwoord. Heeft u misschien per ongeluk uw CAPSLOCK-toets aanstaan?

U kunt controleren of u nog een actief account heeft door uzelf opnieuw te registreren met het e-mailadres. Als u een actief account heeft, krijgt u een melding dat u al geregistreerd bent.

Let op: wanneer u zojuist uw account heeft verwijderd via "Mijn gegevens", krijgt u deze melding ook. Wacht in dat geval 48 uur voordat u zich opnieuw registreert.

6. Ik heb me zojuist geregistreerd, maar ik kan niet inloggen

Heeft u uw account nog niet bevestigd via de link in de bevestigingsmail die u van ons heeft ontvangen? Doe dit dan alsnog door op de link in de bevestigingsmail te klikken.

Heeft u de bevestigingsmail niet ontvangen? Wacht dan 48 uur en doe de registratie opnieuw.

7. Ik kom bij de verkeerde gegevens na het inloggen

Heeft u met uw opgegeven e-mailadres al eerder een registratie gedaan op een ander klantnummer?

U kunt na het inloggen aan de rechterkant bij "Direct regelen" een klantnummers toevoegen aan uw account. Bij "Mijn Gegevens" kunt u onderaan de pagina het account waarop u bent ingelogd verwijderen.

Let op: het samenvoegen van klantnummers is alleen aan te bevelen wanneer u voor de betreffende klantnummers online waterzaken wilt regelen.

8. Ik heb geen toegang meer tot het e-mailadres waarmee ik mij heb geregistreerd

Neem in dit geval contact op met de klantenservice. Wij verwijderen dan uw oude e-mailadres.

Pas wanneer u van ons een e-mail heeft ontvangen waarin wij de verwijdering bevestigen, kunt u een nieuw account registreren met het juiste e-mailadres.

9. Mijn browser meldt dat ik in een niet-beveiligde omgeving werk

"Mijn Vitens" is getest met de meest gangbare combinaties van webbrowsers en apparaten. Gebruikt u een niet gangbare of verouderde browser, dan kunt u een probleem ondervinden met de beveiligingscertificaten van uw browser. De browser is het programma waarmee u op internet surft. Bijvoorbeeld Internet Explorer, Firefox of Safari.

Op uw computer staat software die u moet beschermen tegen virussen e.d.. Dit heet een firewall. Afhankelijk van de instellingen van die firewall kan het gebruik van "Mijn Vitens" ernstig worden beperkt of zelf volledig worden geweigerd. Internetten in een onbeveiligde omgeving is af te raden aangezien anderen dan mogelijk uw inloggegevens kunnen onderscheppen.

Hoe kan ik een naam wijzigen?

Dit leest u op onze pagina over naam wijzigen

Wat zijn klant-, registratie- en contractrekeningnummers?
Lees hier meer over in de uitgebreide uitleg.
Ik wil een overlijden doorgeven

Gecondoleerd met dit verlies.

Wilt u het contract opzeggen? Blijft de partner of een andere nabestaande in het huis wonen? Of wilt u het adres voorlopig nog aanhouden? Neemt u dan contact met ons op. Wij helpen u graag verder. Wilt u het klantnummer en/ of volledige adresgegevens bij de hand houden.

Lees ook meer op Naam wijzigen

Krijg ik een bevestiging als ik mij aanmeld of wijzigingen doorgeef?

Ja, u krijgt een bevestiging via e-mail.

Ik ga scheiden, wat moet ik doen?
Er zijn dan meerdere opties. Lees hier meer over op Naam wijzigen
Ik ontvang geen e-mail van Vitens. Hoe kan dat?

Het komt voor dat onze berichten gezien worden als spam. Deze verdwijnen dan in uw “spambox” en u ziet deze niet terug in uw inbox. U voorkomt dit door ons e-mailadres (noreply@vitens.nl, noreplymeterstand@vitens.nl) als veilige afzender toe te voegen aan uw e-mailaccount.

Wilt u weten hoe dit moet? Kijk dan op deze pagina: E-mail instellen

Helpt dit niet? Stuurt u ons dan de volgende informatie:

  • Uw e-mailadres met uw e-mailprovider, bijvoorbeeld Hotmail, Gmail, Live, XS4all.
  • Uw browser, bijvoorbeeld Internet Explorer, Firefox, Safari.

Kijk op Contact voor de verschillende mogelijkheden om de informatie naar ons op te sturen.

Wij onderzoeken vervolgens wat de reden is waarom u onze berichten niet ontvangt.

Hoe wijzig ik mijn postadres?

Een wijziging van uw correspondentieadres geeft u eenvoudig door via Mijn Vitens. Heeft u meerdere adressen onder één klantnummer staan? Dan wordt alle post naar dit correspondentieadres verzonden.

Lees meer op onze servicepagina Gegevens

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat moet ik doen?

Als u uw wachtwoord kwijt bent kunt u zonder problemen uw wachtwoord opnieuw aanvragen.

De website Vitens.nl werkt het best met cookies. Hiermee verbeteren wij de website en onze service. Meer info: privacy statement