Let op! Er gaan nep e-mails rond.

Daarin wordt u gevraagd om een geldbedrag over te maken. Let goed op de afzender van e-mails. Onze e-mails komen alleen van @vitens.nl of @postnl.vitens.nl. Hoe herken ik nep e-mails?

Verhuizen
Hoe geef ik mijn verhuizing door?

U kunt gratis en makkelijk een verhuizing doorgeven via onze servicepagina Verhuizen. Een verhuizing toch liever via de telefoon, chat of een ander kanaal doorgeven? Dan rekenen wij 8 euro inclusief btw voor de administratiekosten.

Hoe lang duurt het voordat mijn verhuizing is geregeld?

Als het om een bestaande woning gaat, dan is uw verhuizing binnen twee weken geregeld. Als alle gegevens in ons systeem zijn aangepast, krijgt u een bevestiging.

Als het om een nieuwbouwwoning gaat, duurt het ongeveer zes weken tot de gegevens in onze administratie zijn aangepast. U kunt in deze periode gewoon water gebruiken.

Moet ik zelf mijn verhuizing doorgeven of regelt mijn makelaar of woningbouwvereniging dat?

Uw verhuizing geeft u zelf aan ons door. Hoe u dit makkelijk kunt doen leest u op onze servicepagina Verhuizen

Ik ga verhuizen, blijft Vitens mijn waterleverancier?

Als u binnen ons leveringsgebied verhuist blijft Vitens uw waterleverancier.

Op www.vewin.nl kunt u zien welke waterleverancier water levert in uw postcodegebied. 

Ik ben te laat met het doorgeven van mijn verhuizing. Wat moet ik nu doen?

Dit is geen probleem. Uw verhuizing kunt u achteraf doorgeven. Dit kan tot maximaal drie jaar in het verleden. Ga hiervoor naar Verhuizen

Is uw verhuizing langer dan drie jaar geleden, neem dan contact met ons op.

Kan ik mijn verhuizing van tevoren melden?

Een verhuizing kunt u aan ons doorgeven als de datum van sleuteloverdracht vandaag is of in het verleden ligt.  

 

Hoe lang duurt het voordat mijn opzegging is geregeld?

Als wij uw gegevens hebben gekregen, regelen wij uw opzegging binnen twee weken. U krijgt hiervan een bevestiging.

De datum van sleuteloverdracht die ik heb doorgegeven is veranderd. Wat moet ik nu doen?

Neem hiervoor contact met ons op.

Om u snel te kunnen helpen is het belangrijk dat u deze gegevens bij de hand heeft:

  • De volledige adresgegevens.
  • De juiste datum van sleuteloverdracht.
  • De meterstand op het moment van sleuteloverdracht.
Ik ga samenwonen, hoe geef ik dat door?

Als u gaat samenwonen zijn er een paar mogelijkheden:

  • Uw partner is al klant van Vitens en u gaat bij uw partner wonen.
    -    Bent u zelf klant bij Vitens en was u hoofdbewoner op uw vorige adres? Dan moet u uw oude adres opzeggen.
    -    Bent u geen klant bij Vitens? Dan hoeft u niets te doen.
  • U bent klant bij Vitens en uw partner gaat bij u wonen.
    -    Is uw partner klant bij Vitens en hoofdbewoner op zijn/haar vorige adres? Dan moet zijn/haar adres opgezegd worden.
    -    Is uw partner geen klant bij Vitens? Dan hoeft u niets te doen.

Als u gaat samenwonen gaat uw verbruik waarschijnlijk omhoog. Voorkom een bijbetaling op uw jaarafrekening en verhoog uw termijnbedrag. Lees hier meer over op Rekeningen

  • U bent beide nog geen klant van Vitens en u gaat samenwonen op een nieuw adres.
    -    U hoeft dan alleen uw woning bij ons aan te melden.
Ik ga verhuizen naar het buitenland, hoe kan ik mijn opzegging doorgeven?

U kunt uw opzegging al vanaf twee maanden voor de datum van sleuteloverdracht aan ons doorgeven. Ga hiervoor naar Opzeggen.

De website Vitens.nl werkt het best met cookies. Hiermee verbeteren wij de website en onze service. Meer info: privacy statement