Verhuizen
Aan- of afmelden woning

Om een woning aan- of af te kunnen melden hebben we de volgende gegevens van u nodig:

  • Uw klantnummer, als u al eerder klant bij Vitens bent geweest.
  • De datum van sleuteloverdracht.
  • De meterstand op de dag van sleuteloverdracht.

Als ingangs- en einddatum van uw contract hanteren wij de datum waarop u de sleutel van de woning ontvangen of ingeleverd heeft. Ligt de aan- of afmelddatum in de toekomst? Dan ontvangt u automatisch bericht voor het doorgeven van de meterstand als u de aan- of afmelding aan ons heeft doorgegeven..

U kunt zich hier aanmelden of afmelden.
Hoe geef ik mijn verhuizing door?

Een aan- en afmelding voor waterlevering regelt u snel via de pagina verhuizen. Hier regelt u ook uw aanmelding als nieuwe klant.

Hoe lang duurt het voordat mijn aanmelding is verwerkt?

Als het om een bestaande woning gaat, dan verwerken wij uw aanmelding binnen twee weken. Zodra alle gegevens zijn verwerkt, ontvangt u een bevestiging.

Wanneer het een nieuwbouwwoning betreft, dan duurt de verwerking ongeveer zes weken.

Moet ik zelf mijn aan- of afmelding doorgeven of regelt mijn makelaar of woningbouwvereniging dat?

U dient als hoofdbewoner/eigenaar zelf uw aan- of afmelding aan Vitens door te geven. Dit kunt u eenvoudig regelen via de pagina verhuizen.

Om een woning aan of af te kunnen melden hebben we in elk geval de volgende gegevens van u nodig:

  • Uw klantnummer, als u al eerder klant bij Vitens bent geweest.
  • Uw KvK-nummer (indien van toepassing).
  • De datum van sleuteloverdracht.
  • De meterstand op de dag van sleuteloverdracht.
Ik ga verhuizen, blijft Vitens mijn waterleverancier?

Als u binnen ons leveringsgebied verhuist blijft Vitens uw waterleverancier.

Op www.kraanwater.nu kunt u zien welke waterleverancier verantwoordelijk is voor de waterlevering in uw postcodegebied.

Ik ben te laat met het doorgeven van mijn aan- of afmelding. Wat moet ik nu doen?

Dit is geen probleem. Uw aan- of afmelding kunt u achteraf doorgeven. Dit kan tot maximaal drie jaar in het verleden. U kunt dit doen via de pagina verhuizen.

Om een woning aan of af te kunnen melden hebben we de volgende gegevens van u nodig:

  • Uw klantnummer, als u al eerder klant bij Vitens bent geweest.
  • Uw KvK-nummer (indien van toepassing).
  • De datum van sleuteloverdracht.
  • De meterstand op de dag van sleuteloverdracht.

Is uw verhuizing langer dan drie jaar geleden, dan kunt u ons het beste bellen. Wij zijn op werkdagen van 08.00 tot 17.00 uur bereikbaar op telefoonnummer 0900 0650.

Kan ik mijn aan- of afmelding van te voren melden?

Uw aan- of afmelding kunt u vanaf één maand voor de datum van sleuteloverdracht aan ons doorgeven.

Dit kunt u doen op onze website via de volgende link: Verhuizen.

Om een woning aan of af te kunnen melden hebben we de volgende gegevens van u nodig:

  • Uw klantnummer, als u al eerder klant bij Vitens bent geweest.
  • Uw KvK-nummer (indien van toepassing).
  • De datum van sleuteloverdracht.
Hoe lang duurt het voordat mijn afmelding is verwerkt?

Zodra wij de gevraagde gegevens hebben ontvangen, verwerken wij uw afmelding binnen twee weken. U ontvangt hiervan een bevestiging.

De datum van sleuteloverdracht die ik heb doorgegeven is veranderd. Wat moet ik nu doen?

U kunt contact met ons opnemen om deze wijziging door te geven.

Om u snel te kunnen helpen is het van belang dat u de volgende gegevens bij de hand heeft:

  • De volledige adresgegevens.
  • De juiste datum van sleuteloverdracht.
  • De meterstand op het moment van sleuteloverdracht.
Ik ga samenwonen, hoe geef ik dat door?

Als u gaat samenwonen zijn er een paar opties:

  • Uw partner is al klant van Vitens en u gaat bij uw partner wonen.
    -    Bent u zelf klant bij Vitens en was u hoofdbewoner op uw vorige adres? Meld dan uw vorige woning af via afmelden.
    -    Bent u geen klant bij Vitens? Dan hoeft u niets te doen.
  • U bent klant bij Vitens en uw partner gaat bij u wonen.
    -    Is uw partner klant bij Vitens en hoofdbewoner op zijn/haar vorige adres? Dan moet de  woning van uw partner afgemeld worden.
    -    Is uw partner geen klant bij Vitens? Dan hoeft u niets te doen.

Als u gaat samenwonen adviseren wij u om uw termijnbedrag te verhogen, omdat uw verbruik waarschijnlijk toeneemt. U kunt uw termijnbedrag via Mijn Vitens zelf aanpassen. Zo verkleint u het risico op een bijbetaling op de volgende periodeafrekening.

  • U bent beide nog geen klant van Vitens en u gaat samenwonen op een nieuw adres.
    -    U hoeft dan alleen uw woning bij ons aan te melden.
Ik ga verhuizen naar het buitenland, hoe kan ik mijn afmelding doorgeven?

U kunt uw afmelding al vanaf één maand voor de datum van sleuteloverdracht aan ons doorgeven. Stel: u draagt op 1 november uw sleutel over, dan kunt u vanaf 1 oktober deze afmelding aan ons doorgeven.

U kunt uzelf afmelden via de volgende link: Afmelden.

Om een woning af te kunnen melden hebben we in elk geval de volgende gegevens van u nodig:

  • Uw klantnummer.
  • De datum van sleuteloverdracht.
  • De meterstand op de dag van sleuteloverdracht.
  • Nieuw correspondentieadres of e-mailadres.
Ik ben de eigenaar van een onderneming. Wat moet ik doen om me aan- of af te melden?

Een aan- of afmelding kunt u doorgeven via de pagina verhuizen.

Om een bedrijfspand aan of af te kunnen melden hebben we de volgende gegevens nodig:

  • Uw klantnummer, als u al eerder klant bij Vitens bent geweest.
  • Uw Kamer van Koophandel-nummer (indien van toepassing).
  • De datum van sleuteloverdracht.
  • De meterstand op de dag van sleuteloverdracht.

Zodra de aan- of afmelding is verwerkt ontvangt u hiervan een bevestiging.

De website Vitens.nl werkt het best met cookies. Hiermee verbeteren wij de website en onze service. Meer info: privacy statement