Hier vindt u informatie over hulp bij het betalen van uw facturen en over schuldhulp.
Kunt u een factuur even niet betalen?
Wij begrijpen dat dit kan gebeuren. Het is belangrijk dat u op tijd kijkt naar een oplossing, hiermee voorkomt u hogere kosten en eventuele afsluiting van uw drinkwater.
Komt u er financieel even niet uit? Dan kan een schuldhulpinstantie uitkomst bieden. Zij bekijken uw situatie en helpen u verder. U kunt hiervoor contact opnemen met uw gemeente of een organisatie die is aangesloten bij de NVVK.
Hulp nodig?Heeft u al een brief van de deurwaarder ontvangen? Dan is het niet meer mogelijk om met ons een betaalafspraak te maken. Wij raden u aan om contact op te nemen met de deurwaarder. Zij helpen u verder.
Neem contact op
Betaal de termijnfactuur voor de vervaldatum. U voorkomt hiermee dat wij extra kosten in rekening kunnen brengen
Vergeet u vaak uw termijnfactuur te betalen? Stap dan over op automatische incasso, u doet dit eenvoudig hier.
Nee, kwijtschelding van de kosten van drinkwater is niet mogelijk.
Heeft u hulp nodig om uw schulden op te lossen? Wij kunnen u aanmelden bij een instantie in uw gemeente die u hier mee helpt. Wij hebben dan uw toestemming op papier nodig. Vul hiervoor het formulier Aanmelden schuldhulpverlening helemaal in en zet hier uw handtekening onder. Stuur het daarna terug naar dit adres:
Vitens N.V.
Postbus 2014
6802 CA ARNHEM
U kunt het ondertekende formulier ook mailen naar: incasso@vitens.nl
Download het formulier hier:
Vitens werkt samen met een aantal gemeenten om klanten met schulden vroegtijdig te bereiken en helpen. De drinkwaterrekening is meestal de laatste rekening die mensen niet kunnen betalen. Als het toch zover komt, is er vaak meer aan de hand. Vitens en andere partners van eerste levensbehoeften melden daarom betalingsachterstanden bij de gemeente.
Heeft Vitens een afspraak met de genoemde gemeente? Dan stuurt Vitens de gegevens van klanten door als de waterrekening drie maanden niet betaald is. Wanneer ook een andere partij een betalingsachterstand van dezelfde klant meldt bij de gemeente, kan de gemeente actie ondernemen om hulp te bieden. Het doel is om grotere schulden te voorkomen.
Heeft het afsluiten van uw drinkwatertoevoer ernstige gevolgen voor uw gezondheid of die van uw huisgenoot? Dan kunt u afsluiting voorkomen door het formulier Medische verklaring op te sturen. Vul het formulier helemaal in en laat het ondertekenen door een niet behandelend arts. Dit is een andere arts dan uw eigen arts. Na ontvangst bepalen wij of wij het drinkwater afsluiten of niet.
Let op: Het opsturen van dit formulier zorgt er niet voor dat u niet hoeft te betalen! Als u openstaande bedragen heeft, moet u wel meteen betalen.
Stuur het formulier terug naar: