Betaalproblemen

Hier vindt u informatie over hulp bij het betalen van uw facturen en over schuldhulp.

Schuldhulp

  • Vraag om hulp
  • Brief van de deurwaarder?
  • Voorkomen is beter dan genezen

Kunt een factuur even niet betalen?
Wij begrijpen dat dit kan gebeuren. Het is belangrijk dat u op tijd kijkt naar een oplossing, hiermee voorkomt u hogere kosten en eventuele afsluiting van uw drinkwater.


Uitroepteken
Vraag om hulp

Komt u er financieel even niet uit? Dan kan een schuldhulpinstantie uitkomst bieden. Zij bekijken uw situatie en helpen u verder. U kunt hiervoor contact opnemen met uw gemeente of een organisatie die is aangesloten bij de NVVK.

Hulp nodig?

Uitroepteken
Brief van de deurwaarder

Heeft u al een brief van de deurwaarder ontvangen? Dan is het niet meer mogelijk om met ons een betaalafspraak te maken. Wij raden u aan om contact op te nemen met de deurwaarder. Zij helpen u verder.

Neem contact op

Voorkomen is beter dan genezen

Klok
Betalen


Betaal de termijnfactuur voor de vervaldatum. U voorkomt hiermee dat wij extra kosten in rekening kunnen brengen

 

Stap over op automatische incasso

Vergeet u vaak uw termijnfactuur te betalen? Stap dan over op automatische incasso, u doet dit eenvoudig hier.

Bezig cirkel
Hulp bij betalen
Lukt het u niet om op tijd te betalen? Voorkom hogere kosten en vraag eenmalig 30 dagen uitstel aan via Mijn facturen.

Veelgestelde vragen

Kan ik kwijtschelding voor het water krijgen?

Nee, kwijtschelding van de kosten van drinkwater is niet mogelijk.

Formulier Aanmelden schuldhulpverlening

Heeft u hulp nodig om uw schulden op te lossen? Wij kunnen u aanmelden bij een instantie in uw gemeente die u hier mee helpt. Wij hebben dan uw toestemming op papier nodig. Vul hiervoor het formulier Aanmelden schuldhulpverlening helemaal in en zet hier uw handtekening onder. Stuur het daarna terug naar dit adres:

Vitens N.V.
Postbus 1205
8001 BE ZWOLLE

U kunt het formulier hieronder downloaden:

Vroegsignalering van schulden

Vitens werkt samen met gemeenten om klanten met schulden vroegtijdig te signaleren. De drinkwaterrekening is meestal de laatste rekening die mensen niet kunnen betalen. Als het toch zover komt, is er vaak meer aan de hand. Vitens en andere partners van eerste levensbehoeften melden betalingsachterstanden bij de gemeente. Dit met als doel dat de gemeente hulp kan aanbieden om uiteindelijk erger te voorkomen.

Formulier Medische verklaring

Heeft het afsluiten van uw drinkwatertoevoer ernstige gevolgen voor uw gezondheid of die van uw huisgenoot? Dan kunt u afsluiting voorkomen door het formulier Medische verklaring op te sturen. Vul het formulier helemaal in en laat het ondertekenen door een niet behandelend arts. Na ontvangst bepalen wij of wij het drinkwater afsluiten of niet.

Let op: Het opsturen van dit formulier zorgt er niet voor dat u niet hoeft te betalen! Als u openstaande bedragen heeft, moet u wel meteen betalen.

Stuur het formulier terug naar:

Vitens N.V.
Postbus 1205
8001 BE ZWOLLE

Ik kan mijn factuur nu niet betalen. Kan ik een betalingsregeling treffen?

Lees alles over op onze servicepagina Betalen of neem een kijkje op hulp bij betalen.

Alle vragen over Betalen

De website Vitens.nl werkt het best met cookies. Hiermee verbeteren wij de website en onze service. Meer info: privacy statement