Contact

Bekijk de vragen die klanten ons nu stellen of neem contact op.

Andere klanten stellen ons deze vragen

Hoe geef ik mijn verhuizing door?

Een aan- en afmelding voor waterlevering regelt u snel via de pagina verhuizen. Hier regelt u ook uw aanmelding als nieuwe klant.

Kan ik mijn openstaande facturen ook online zien?

Het is mogelijk uw openstaande facturen online te zien. Kijk hiervoor bij Mijn facturen.

Voor vragen over uw openstaande facturen kunt u bellen met onze afdeling Klantenservice. Wij zijn op werkdagen van 08.00 tot 17.00 uur bereikbaar op telefoonnummer 0900 0650.

Waar zit mijn watermeter en welke cijfers moet ik doorgeven?

De watermeter zit meestal daar waar de waterleiding uw huis binnenkomt. We noemen dit de hoofdaansluiting. Dit is vaak in de meterkast waar ook de elektriciteit- en gasmeter zich bevinden.

Afhankelijk van uw woning, kunt u de watermeter ook op een van de volgende plekken vinden:

  • In een put achter de voordeur.
  • Onder een kruipluik.
  • In een kelder.
  • In een meterput in de tuin.
  • In de toiletruimte/ badkamer.
  • In de centrale ruimte. Dit is vaak het geval wanneer u in een flat woont

U hoeft alleen de zwarte cijfers door te geven.

Kijk voor de verschillende type watermeters van Vitens op: Typen watermeters.

Woont u in Arnhem, Duiven of Utrecht?

Dan heeft u mogelijk ook een (warm-)tapwatermeter. In dit geval geeft u zowel de meterstand van het (koude)water als van uw tapwatermeter aan Vitens door.

Kan ik het bedrag van mijn termijnfactuur (online) wijzigen?

Uw termijnbedrag kunt u wijzigen via Termijnbedrag wijzigen.
Voor het wijzigen van het termijnbedrag kunt u ook contact met ons opnemen. Kijk op Contact voor de verschillende mogelijkheden.

Hoe kan ik een naam wijzigen?

Een naam wijzigen kan alleen bij een overlijden. Als dit van toepassing is, neemt u dan contact op met onze klantenservice. Wij zijn op werkdagen van 08.00 tot 17.00 uur bereikbaar op telefoonnummer 0900 0650.

Wilt u een naam wijzigen vanwege een huwelijk, scheiding of verhuizing? Dan kunt u dit doen door uw adres opnieuw aan te melden met de nieuwe naam.

Uw termijnbedrag wijzigen?

Met een Mijn Vitens account heeft u inzicht in uw gegevens, kunt u facturen betalen en uw termijnbedrag aanpassen.

Contact

Label for icon

WhatsApp

WhatsApp naar 06-23336777

WhatsApp naar 06-23336777

Label for icon
Label for icon

Postbus

Vitens N.V.
Afdeling Klantenservice
Postbus 1205
8001 BE  Zwolle

Bellen

Label for icon

Waterstoringen

0800 0359 (gratis)

Label for icon

Meterstand doorgeven

0800 9198 (gratis)

Label for icon

Overige vragen

0900 0650

Werkdagen van 08.00 tot 17.00 uur
(Voor dit informatienummer betaalt u enkel uw gebruikelijke belkosten)

 


Onze locaties

Routebeschrijvingen en adresgegevens van onze kantoren. Klik op de kaart om alle locaties te zien.

Mapmarker
Kantoorpanden

De website Vitens.nl werkt het best met cookies. Hiermee verbeteren wij de website en onze service. Meer info: privacy statement