Contact

Bekijk de vragen die klanten ons nu stellen of neem contact op.

Andere klanten stellen ons deze vragen

Kan ik mijn openstaande facturen ook online zien?

Het is mogelijk uw openstaande facturen online te zien. Kijk hiervoor bij Mijn facturen.

Uw eindafrekening uitgelegd

Een eindafrekening krijgt u alleen als u verhuist en u zich afmeldt.

Op deze eindafrekening verrekenen wij het totaalbedrag van de in rekening gebrachte termijnfacturen met de totale kosten. U ziet zo in één oogopslag een overzicht van uw meterstanden, waterverbruik en de gemaakte kosten vanaf uw laatste periodeafrekening tot de datum van uw sleuteloverdracht.

Als u daarvoor nog geld moet bijbetalen wordt dit automatisch van uw rekening geïncasseerd, of u kunt dit met de aangehechte acceptgirokaart overmaken. Krijgt u geld van ons terug? Dan maken we dit automatisch over naar uw rekeningnummer.

Kan ik het bedrag van mijn termijnfactuur (online) wijzigen?

Uw termijnbedrag kunt u wijzigen via Termijnbedrag wijzigen.

Hoe geef ik mijn verhuizing door?

Een aan- en afmelding voor waterlevering regelt u snel via de pagina verhuizen. Hier regelt u ook uw aanmelding als nieuwe klant.

Waar zit mijn watermeter en welke cijfers moet ik doorgeven?

De watermeter zit meestal daar waar de waterleiding uw huis binnenkomt. We noemen dit de hoofdaansluiting. Dit is vaak in de meterkast waar ook de elektriciteit- en gasmeter zich bevinden.

Afhankelijk van uw woning, kunt u de watermeter ook op een van de volgende plekken vinden:

  • In een put achter de voordeur.
  • Onder een kruipluik.
  • In een kelder.
  • In een meterput in de tuin.
  • In de toiletruimte/ badkamer.
  • In de centrale ruimte. Dit is vaak het geval wanneer u in een flat woont

U hoeft alleen de zwarte cijfers door te geven.

Kijk voor de verschillende type watermeters van Vitens op: Typen watermeters.

Woont u in Arnhem, Duiven of Utrecht?

Dan heeft u mogelijk ook een (warm-)tapwatermeter. In dit geval geeft u zowel de meterstand van het (koude)water als van uw tapwatermeter aan Vitens door.

Uw facturen inzien?

Met een Mijn Vitens account heeft u inzicht in uw gegevens, kunt u facturen betalen en uw termijnbedrag aanpassen.

Contact

Label for icon

WhatsApp

WhatsApp naar 06-23336777

WhatsApp naar 06-23336777

Label for icon
Label for icon

Postbus

Vitens N.V.
Afdeling Klantenservice
Postbus 1205
8001 BE  Zwolle

Bellen

Label for icon

Waterstoringen

0800 0359 (gratis)

Label for icon

Meterstand doorgeven

0800 9198 (gratis)

Label for icon

Overige vragen

0900 0650

Werkdagen van 08.00 tot 17.00 uur
(Voor dit informatienummer betaalt u enkel uw gebruikelijke belkosten)

 


Onze locaties

Routebeschrijvingen en adresgegevens van onze kantoren. Klik op de kaart om alle locaties te zien.

Mapmarker
Kantoorpanden

De website Vitens.nl werkt het best met cookies. Hiermee verbeteren wij de website en onze service. Meer info: privacy statement