Uw gegevens

U bent klant bij ons en u wilt uw gegevens zoals uw telefoonnummer en de verzendwijze van uw facturen wijzigen.

Persoon

Makkelijk bekijken en wijzigen

  • Bekijk al uw gegevens in Mijn Vitens.
  • Al uw gegevens in één overzicht.
  • Gegevens beheren voor een familielid? Ook dit kan in Mijn Vitens.

Op het moment dat u uw gegevens wilt wijzigen, is het handig als u al uw gegevens op een plek terugvindt en kunt aanpassen. Alles wat u hiervoor nodig heeft is een Mijn Vitens account.

Heeft u nog geen account? Registreer een Mijn Vitens account.


Uitroepteken
Uw geldzaken regelen

Uw termijnbedrag wijzigen, uw facturen inzien en uw betaalwijze aanpassen. Ook dit regelt u makkelijk in Mijn Vitens.

Klik om uw geldzaken te regelen

Uitroepteken
Informatie over naamswijziging

Het is door de wet geregeld dat wij dit niet zomaar mogen doen. Een naam wijzigen kan alleen bij overlijden.

Meer informatie over naamswijziging

Uw gegevens beheren in 3 stappen

Persoon

Stap 1:

Log in op Mijn Vitens
Ga naar Mijn Vitens. U kunt hier ook een account maken als u dit nog niet heeft.
Lamp

Stap 2:

Bekijk uw gegevens
Zodra u bent ingelogd, kunt u uw gegevens zoals uw postadres of telefoonnummer bekijken en controleren.
Wijzigen

Stap 3:

Wijzig uw gegevens

Pas uw gegevens aan als dat nodig is en sla de wijziging op.

Veelgestelde vragen

Wat zijn klant-, registratie- en contractrekeningnummers?

Vitens werkt met klantnummers, registratienummers en contractrekeningnummers. Met deze nummers kunnen wij direct de juiste gegevens inzien en u sneller van dienst zijn.

Kijk hier voor een overzicht van de verschillende nummers die Vitens hanteert.

Hoe kan ik een naam wijzigen?

Als een naam gewijzigd moet worden in verband met overlijden, dient u contact op te nemen met onze klantenservice.

Wilt u een naam wijzigen vanwege een huwelijk, scheiding of verhuizing? Dan kunt u dit doen door uw adres opnieuw aan te melden met de nieuwe naam.

Ik wil een overlijden doorgeven

Gecondoleerd met dit verlies.

Wilt u het contract opzeggen? Blijft de partner of een andere nabestaande in het huis wonen? Of wilt u het adres voorlopig nog aanhouden? Neemt u alstublieft telefonisch contact met ons op. Wij helpen u graag verder. Wilt u het klantnummer en/ of volledige adresgegevens bij de hand houden?

 Onze klantenservice is op werkdagen van 08.00 tot 17.00 uur bereikbaar op telefoonnummer 0900 0650.

Ik ga scheiden, wat moet ik doen?
  • Staat het contract niet op uw naam en u gaat verhuizen? Dan  hoeft u niets te doen.
  • Staat het contract op uw naam en blijft u op het adres wonen? Dan kan het zijn dat uw waterverbruik anders wordt. U kunt dan het termijnbedrag aanpassen via Mijn Vitens.
  • Staat het contract op uw naam en gaat u verhuizen? Dan kunt u zich afmelden met uw meterstand. U krijgt dan van ons de eindafrekening. De persoon die op het adres blijft wonen kan zich dan opnieuw aanmelden
  • Staat het contract niet op uw naam en blijft u u op het adres wonen? Dan kunt u zich aanmelden als nieuwe klant met uw meterstand. U krijgt dan een eigen klantnummer. De persoon die verhuist ontvangt een eindafrekening.

Aan- of afmelden (bij overlijden, scheiding of verhuizing) kan via verhuizen.

Ik ga samenwonen, hoe geef ik dat door?

Als u gaat samenwonen zijn er een paar opties:

  • Uw partner is al klant van Vitens en u gaat bij uw partner wonen.
    -    Bent u zelf klant bij Vitens en was u hoofdbewoner op uw vorige adres? Meld dan uw vorige woning af via afmelden.
    -    Bent u geen klant bij Vitens? Dan hoeft u niets te doen.
  • U bent klant bij Vitens en uw partner gaat bij u wonen.
    -    Is uw partner klant bij Vitens en hoofdbewoner op zijn/haar vorige adres? Dan moet de  woning van uw partner afgemeld worden.
    -    Is uw partner geen klant bij Vitens? Dan hoeft u niets te doen.

Als u gaat samenwonen adviseren wij u om uw termijnbedrag te verhogen, omdat uw verbruik waarschijnlijk toeneemt. U kunt uw termijnbedrag via Mijn Vitens zelf aanpassen. Zo verkleint u het risico op een bijbetaling op de volgende periodeafrekening.

  • U bent beide nog geen klant van Vitens en u gaat samenwonen op een nieuw adres.
    -    U hoeft dan alleen uw woning bij ons aan te melden.
Alle vragen over Mijn gegevens

De website Vitens.nl werkt het best met cookies. Hiermee verbeteren wij de website en onze service. Meer info: privacy statement