Heeft u een afspraak gepland? Dan wordt u binnenkort door ons gebeld.

Vanwege de aangescherpte coronamaatregelen voert Vitens alleen urgente werkzaamheden uit. Heeft u een afspraak gepland? Dan wordt u binnenkort gebeld om deze afspraak in overleg te annuleren of verzetten.

Overlijden

Op deze pagina geven we meer uitleg over hoe u een overlijden door geeft.

Gecondoleerd met uw verlies

  • Contract op naam overledene
  • Contract niet op naam overledene
  • Veelgestelde vragen

Als iemand overleden is, moet er veel geregeld worden. Wij helpen u graag online verder. Wilt u liever persoonlijk contact? Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.


Contract op naam van overledene

Er blijft iemand in de woning wonen

U dient zich aan te melden zodat het contract op uw naam komt te staan. De oude contractant wordt automatisch afgemeld. U ontvangt een eindafrekening op naam van de overledene en een bevestiging van de aanmelding op de nieuwe naam.

Houdt hiervoor de meterstand bij de hand.

Aanmelden als nieuwe klant

Er blijft niemand in de woning wonen

U kunt de overeenkomst opzeggen. U ontvangt een eindafrekening op de naam van de overledene.

Blijft de woning (tijdelijk) in uw bezit? Wij adviseren u de overeenkomst op te zeggen zodra de datum van sleuteloverdracht bekend is. U kunt het termijnbedrag door een eventueel lager verbruik aanpassen via Mijn Vitens.

Overeenkomst opzeggen

Contract niet op naam van overledene

U blijft in de woning wonen

Wij adviseren u om het rekeningnummer en e-mailadres te controleren. Dit kunt u via Mijn Vitens eenvoudig controleren en zo nodig aanpassen. Tevens kunt u hier ook het termijnbedrag aanpassen.

Gegevens aanpassen

Contractnaam is onbekend

U weet niet op wiens naam het contract staat. In dit geval kunnen wij u online niet verder helpen. Neem contact op met onze klantenservice. Wij kijken dan samen met u naar de situatie en maken alles direct in orde.

Contact met Klantenservice

Veelgestelde vragen
Hulp nodig?
Neem contact met ons op.
Hoe weet ik of het contract op mijn naam staat?

Staat het contract van Vitens op uw naam, dan ziet u dit terug op de periodeafrekening die u van Vitens ontvangt.

Kan ik niet gewoon de naam op het contract wijzigen?

Wij mogen een naam niet zomaar wijzigen. Dit heeft te maken met de verantwoordelijkheid voor het contract bij Vitens. Maar wij begrijpen ook dat u in geval van overlijden de naam op uw contract wel wilt wijzigen.

De makkelijkste manier om de naam te wijzigen is door de nieuwe contractant aan te melden. Hierdoor komt het contract op de juiste naam.

Wanneer kan ik het beste mijn termijnbedrag wijzigen?
Uw waterverbruik bepaalt de hoogte van uw termijnbedrag. Verandert uw gezinssituatie? Dan kunt u dit bedrag zelf wijzigen in Mijn Vitens.
Gemiddeld gebruikt 1 persoon 46 m3 drinkwater per jaar. Dit is in de meeste gevallen 32 euro per jaar.

De website Vitens.nl werkt het best met cookies. Hiermee verbeteren wij de website en onze service. Meer info: privacy statement