Overlijden

Op deze pagina geven we meer uitleg over hoe u een overlijden door geeft.

Gecondoleerd met uw verlies

Als iemand overleden is moet er veel geregeld worden. Wij helpen u graag online verder.
Wilt u liever persoonlijk contact? Neem dan contact op met onze nabestaanden desk op telefoonnummer 088 8845052.


Welke situaties zijn er bij het doorgeven van een overlijden van een naaste?
Ik wil het contract op naam van overledene opzeggen.
Dit kiest u als er niemand in de woning achter blijft. U kunt de overeenkomst opzeggen. U ontvangt een eindafrekening op de naam van de overledene.

U kunt een opzegging doorgeven via persoonlijk contact of  via online doorgeven.
Ik wil het contract op naam van overledene stopzetten en een nieuw contract op andere naam.
Dit kiest u als u in de woning achterblijft en het huidige contract op naam van overledene staat. 
U moet zich aan melden zodat het contract op uw naam komt te staan. Het contract op naam van de overledene wordt automatisch opgezegd. U ontvangt een eindafrekening op naam van de overledene en een bevestiging van de aanmelding op de nieuwe naam.

U kunt een nieuw contract aanvragen bij onze Servicedesk Nabestaanden via 088 88 45 052 of online.
Ik wil het contract behouden op naam van Erven.
Dit kiest u voor zolang er niet bekend is wanneer het adres moet worden opgezegd of overgezet op een andere naam. Wij adviseren u te controleren of wij de juiste bank- en contactgegevens hebben.

Dit kunt u eenvoudig doen via Mijn Vitens of neem contact op met de Servicedesk Nabestaanden 088 8845052.

Hoe geef ik een overlijden door?

Vliegtuig
Online doorgeven

U kunt wijzigingen voor het contract vanwege een overlijden online doorgeven. Klik op onderstaande link om online verder te gaan.

Online overlijden doorgeven

Persoon
Persoonlijk contact

Wilt u liever persoonlijk een overlijden doorgeven? Wij helpen u graag.

Neem contact op met onze Servicedesk Nabestaanden op telefoonnummer: 088 8845052.


De Servicedesk Nabestaanden

Wij helpen u graag bij het afhandelen van de waterzaken wanneer een dierbare is overleden. De Servicedesk Nabestaanden bestaat uit een team van specialisten. Wij zijn er voor u, om samen en in alle rust de administratieve afhandeling zo zorgvuldig en soepel mogelijk te laten verlopen.  
We informeren u over de mogelijkheden bij het beëindigen of omzetten van het watercontract. De ene keer komt daar wat meer bij kijken dan de andere keer, maar altijd kunt u rekenen op onze persoonlijke en onverdeelde aandacht.   

Veelgestelde vragen
Hulp nodig?
Neem contact met ons op via de Servicedesk Nabestaanden op telefoonnummer 088 8845052.
Hoe weet ik of het contract op mijn naam staat?

Staat het contract van Vitens op uw naam, dan ziet u dit terug op de periodeafrekening die u van Vitens ontvangt.

Kan ik niet gewoon de naam op het contract wijzigen?

Wij mogen een naam niet zomaar wijzigen. Dit heeft te maken met de verantwoordelijkheid voor het contract bij Vitens. Maar wij begrijpen ook dat u in geval van overlijden de naam op uw contract wel wilt wijzigen.

De makkelijkste manier om de naam te wijzigen is door de nieuwe contractant aan te melden. Hierdoor komt het contract op de juiste naam.

Wanneer kan ik het beste mijn termijnbedrag wijzigen?
Uw waterverbruik bepaalt de hoogte van uw termijnbedrag. Verandert uw gezinssituatie? Dan kunt u dit bedrag zelf wijzigen in Mijn Vitens.
Gemiddeld gebruikt 1 persoon 46 m3 drinkwater per jaar. Dit is in de meeste gevallen 32 euro per jaar.

De website Vitens.nl werkt het best met cookies. Hiermee verbeteren wij de website en onze service. Meer info: privacy statement