Scheiden

Op deze pagina geven we meer uitleg over hoe u een scheiding door geeft.

Wijzigen
  • Contract op naam
  • Contract niet op naam
  • Veelgestelde vragen
Als u gaat scheiden zijn er een aantal zaken die geregeld moeten worden. Wij helpen u graag online verder met het doorgeven van deze wijzigingen.

Contract op naam

U blijft in de woning wonen

Staat het contract op uw naam en blijft u in de woning wonen? Dan hoeft u voor uw contract niets te doen. Wellicht wilt u wel uw termijnbedrag of rekeningnummer aanpassen. U kunt dit eenvoudig aanpassen in Mijn Vitens.

Gegevens aanpassen

U gaat de woning verlaten

Omdat u de woning gaat verlaten en het contract op uw naam staat, moet u uw overeenkomst opzeggen. Degene die in het huis blijft wonen moet zich als nieuwe klant aanmelden.

Overeenkomst opzeggen

Contract niet op naam

U blijft in de woning wonen

Omdat u in de woning blijft wonen en het contract niet op uw naam staat, moet u zich aanmelden als nieuwe klant.

Aanmelden als nieuwe klant

U gaat de woning verlaten

Voor de huidige woning hoeft u niks te doen.
U kunt eventueel uw nieuwe woning aanmelden.

Aanmelden als nieuwe klant

Veelgestelde vragen
Hulp nodig?
Neem contact met ons op.
Hoe weet ik of het contract op mijn naam staat?

Staat het contract van Vitens op uw naam, dan ziet u dit terug op de periodeafrekening die u van Vitens ontvangt.

Ik ga verhuizen, maar weet nog niet wanneer.
U kunt hier alvast uw overeenkomst opzeggen.
Wanneer kan ik het beste mijn termijnbedrag wijzigen?
Uw waterverbruik bepaalt de hoogte van uw termijnbedrag. Verandert uw gezinssituatie? Dan kunt u dit bedrag zelf wijzigen in Mijn Vitens.
Gemiddeld gebruikt 1 persoon 46 m3 drinkwater per jaar. Dit is in de meeste gevallen 32 euro per jaar.

De website Vitens.nl werkt het best met cookies. Hiermee verbeteren wij de website en onze service. Meer info: privacy statement