
Inloggen en registreren
Mijn Vitens
Inloggen bij Mijn Vitens
Mijn Vitens is vernieuwd! U hoeft geen moeilijke wachtwoorden meer te onthouden. Vanaf nu ontvangt een inlogcode op uw e-mailadres waarmee u veilig kunt inloggen.
Heeft u nog geen Mijn Vitens account? U maakt gemakkelijk een account aan met uw e-mailadres.
Via onderstaande knop maakt u in een aantal stappen een Mijn Vitens account aan.
- U vult het e-mailadres in die u wilt gebruiken om in te loggen.
Het e-mailadres wat u invult gebruikt u voortaan om mee in te loggen. Als u nog geen account heeft dan is dit het e-mailadres waarmee u uw account aanmaakt. - Daarna ontvangt u een inlogcode op uw e-mailadres.
U ontvangt van ons een inlogcode op uw e-mailadres. Vul deze in om in te loggen of een account aan te maken. - Omdat het de eerste keer is dat u inlogt, moet u één keer uw adresgegevens invullen.
Als u voor de eerste keer inlogt of een account aanmaakt, moet u één keer uw adresgegevens invullen.

Hoe pas ik mijn inlog e-mailadres aan?
- Uw inlog e-mailadres kunt u niet aanpassen wanneer u nog ingelogd bent in Mijn Vitens. Log eerst uit.
- Vul uw nieuwe inlog e-mailadres in op de inlogpagina.
- U ontvangt op uw nieuwe inlog e-mailadres een inlogcode. Hiermee kunt u het nieuwe inlog e-mailadres registreren.
- Vul één keer uw klantnummer en adres in.
- U ontvangt een bevestiging op uw oude en uw nieuwe inlog e-mailadres. Hierna kunt u inloggen in Mijn Vitens met uw nieuwe inloggegevens.
Let op! Hiermee past u alleen het e-mailadres waar mee u inlogt aan. Het e-mailadres waar u onze berichten op ontvangt kunt u apart binnen Mijn Vitens aanpassen onder "berichtinstellingen".
-
Kan ik Mijn Vitens voor iemand anders beheren?
Dat kan, maar u kunt één klantnummer tegelijk aan uw e-mailadres koppelen. U kunt dus of uw eigen klantnummer, of dat van iemand anders, aan uw e-mailadres koppelen voor het Mijn Vitens account.
Heeft u uw e-mailadres aan het klantnummer van iemand anders gekoppeld en wilt u uw eigen gegevens weer inzien? Dan moet uw eigen klantnummer opnieuw koppelen aan uw e-mailadres.
-
Wat moet ik doen als ik een ander klantnummer aan mijn e-mailadres wil koppelen?
Doorloop opnieuw het inlogproces en kies voor het e-mailadres dat u wilt gebruiken. Wanneer u uw eigen klantnummer invult, herkent het systeem dat er een ander klantnummer gekoppeld is aan uw e-mailadres. U kunt er dan voor kiezen om het nieuw gekozen e-mailadres met uw eigen e-mailadres opnieuw te koppelen.
-
Waarom komt mijn inlogcode te laat binnen?
Wanneer er een storing of vertraging is op Vitens.nl, kan het zijn dat u de inlogcode te laat ontvangt. Wacht dan 5 minuten en vraag een nieuwe inlogcode aan.
-
Mijn inlogcode is onjuist of verlopen. Wat moet ik doen?
Het kan soms gebeuren dat de inlogcode niet (meer) werkt. Wacht dan 5 minuten en vraag daarna een nieuwe code aan.
-
Wat moet ik doen als ik geen inlogcode heb ontvangen?
Het kan voorkomen dat de e-mail met de inlogcode in uw spambox terecht komt. Check daarom altijd eerste de map ''ongewenst'' of ''spam''. Nog steeds geen code ontvangen? Vraag dan een nieuwe inlogcode aan.