Inloggen en registreren

Mijn Vitens

Inloggen bij Mijn Vitens

Mijn Vitens is vernieuwd! U hoeft geen moeilijke wachtwoorden meer te onthouden. Vanaf nu ontvangt een inlogcode op uw e-mailadres waarmee u veilig kunt inloggen. 

Heeft u nog geen Mijn Vitens account? U maakt gemakkelijk een account aan met uw e-mailadres.

  • Vul uw e-mailadres in
  • Check uw inlogcode
  • Geef uw adresgegevens op

Via onderstaande knop maakt u in een aantal stappen een Mijn Vitens account aan.

  1. U vult het e-mailadres in die u wilt gebruiken om in te loggen.
    Het e-mailadres wat u invult gebruikt u voortaan om mee in te loggen. Als u nog geen account heeft dan is dit het e-mailadres waarmee u uw account aanmaakt.
  2. Daarna ontvangt u een inlogcode op uw e-mailadres.
    U ontvangt van ons een inlogcode op uw e-mailadres. Vul deze in om in te loggen of een account aan te maken.
  3. Omdat het de eerste keer is dat u inlogt, moet u één keer uw adresgegevens invullen. 
    Als u voor de eerste keer inlogt of een account aanmaakt, moet u één keer uw adresgegevens invullen.

Hoe pas ik mijn inlog e-mailadres aan?

  1. Uw inlog e-mailadres kunt u niet aanpassen wanneer u nog ingelogd bent in Mijn Vitens. Log eerst uit.
  2. Vul uw nieuwe inlog e-mailadres in op de inlogpagina.
  3. U ontvangt op uw nieuwe inlog e-mailadres een inlogcode. Hiermee kunt u het nieuwe inlog e-mailadres registreren.
  4. Vul één keer uw klantnummer en adres in.
  5. U ontvangt een bevestiging op uw oude en uw nieuwe inlog e-mailadres. Hierna kunt u inloggen in Mijn Vitens met uw nieuwe inloggegevens.

Let op! Hiermee past u alleen het e-mailadres waar mee u inlogt aan. Het e-mailadres waar u onze berichten op ontvangt kunt u apart binnen Mijn Vitens aanpassen onder "berichtinstellingen".

  • Kan ik Mijn Vitens voor iemand anders beheren?

    Dat kan, maar u kunt één klantnummer tegelijk aan uw e-mailadres koppelen. U kunt dus of uw eigen klantnummer, of dat van iemand anders, aan uw e-mailadres koppelen voor het Mijn Vitens account.

    Heeft u uw e-mailadres aan het klantnummer van iemand anders gekoppeld en wilt u uw eigen gegevens weer inzien? Dan moet uw eigen klantnummer opnieuw koppelen aan uw e-mailadres.

  • Heb ik mijn (nieuwe) klantnummer nodig om in te loggen in Mijn Vitens?

    Als u al gebruik maakt van Mijn Vitens kunt u inloggen met uw e-mailadres. U heeft uw klantnummer niet nodig.

    Wilt u voor het eerst gebruik maken van Mijn Vitens? Dan heeft u eenmalig uw adresgegevens en klantnummer nodig om u te registreren. U vindt uw klantnummer op al onze e-mails en brieven die aan u persoonlijk zijn gericht en waar uw naam op staat. U heeft uw nieuwe klantnummer sinds 19 juni 2023. 

    Heeft u alleen berichten met uw oude klantnummer? Geen zorgen. Ook met uw oude klantnummer kunt u zich registeren voor Mijn Vitens. Eenmaal ingelogd dan ziet u uw nieuwe klantnummer onder 'Uw gegevens'. 

  • Wat moet ik doen als ik een ander klantnummer aan mijn e-mailadres wil koppelen?

    Doorloop opnieuw het inlogproces en kies voor het e-mailadres dat u wilt gebruiken. Wanneer u uw eigen klantnummer invult, herkent het systeem dat er een ander klantnummer gekoppeld is aan uw e-mailadres. U kunt er dan voor kiezen om het nieuw gekozen e-mailadres met uw eigen e-mailadres opnieuw te koppelen.

  • Waarom komt mijn inlogcode te laat binnen?

    Wanneer er een storing of vertraging is op Vitens.nl, kan het zijn dat u de inlogcode te laat ontvangt. Wacht dan 5 minuten en vraag een nieuwe inlogcode aan.

  • Mijn inlogcode is onjuist of verlopen. Wat moet ik doen?

    Het kan soms gebeuren dat de inlogcode niet (meer) werkt. Wacht dan 5 minuten en vraag daarna een nieuwe code aan.

  • Wat moet ik doen als ik geen inlogcode heb ontvangen?

    Het kan voorkomen dat de e-mail met de inlogcode in uw spambox terecht komt. Check daarom altijd eerste de map ''ongewenst'' of ''spam''. Nog steeds geen code ontvangen? Vraag dan een nieuwe inlogcode aan.