Inloggen en registreren

Mijn Vitens

Inloggen in Mijn Vitens

Voor uw Mijn Vitens account hoeft u geen moeilijke wachtwoorden te onthouden. U ontvangt een inlogcode op uw e-mailadres waarmee u veilig kunt inloggen. 

Heeft u nog geen Mijn Vitens account? U maakt gemakkelijk een account aan met uw e-mailadres.

  • Vul uw e-mailadres in
  • Check uw inlogcode
  • Geef uw adresgegevens op

Via onderstaande knop maakt u in een aantal stappen een Mijn Vitens account aan.

  1. U vult het e-mailadres in die u wilt gebruiken om in te loggen.
    Het e-mailadres wat u invult gebruikt u voortaan om mee in te loggen. Als u nog geen account heeft dan is dit het e-mailadres waarmee u uw account aanmaakt.
  2. Daarna ontvangt u een inlogcode op uw e-mailadres.
    U ontvangt van ons een inlogcode op uw e-mailadres. Vul deze in om in te loggen of een account aan te maken.
  3. Omdat het de eerste keer is dat u inlogt, moet u één keer uw adresgegevens invullen. 
    Als u voor de eerste keer inlogt of een account aanmaakt, moet u één keer uw adresgegevens invullen.

Hoe pas ik mijn inlog e-mailadres aan?

  1. Uw inlog e-mailadres kunt u niet aanpassen wanneer u nog ingelogd bent in Mijn Vitens. Log eerst uit.
  2. Vul uw nieuwe inlog e-mailadres in op de inlogpagina.
  3. U ontvangt op uw nieuwe inlog e-mailadres een inlogcode. Hiermee kunt u het nieuwe inlog e-mailadres registreren.
  4. Vul één keer uw klantnummer en adres in.
  5. U ontvangt een bevestiging op uw oude en uw nieuwe inlog e-mailadres. Hierna kunt u inloggen in Mijn Vitens met uw nieuwe inloggegevens.

Let op! Hiermee past u alleen het e-mailadres waar mee u inlogt aan. Het e-mailadres waar u onze berichten op ontvangt kunt u apart binnen Mijn Vitens aanpassen onder "berichtinstellingen".

Dit regelt u in Mijn Vitens

Zelf uw gegevens bekijken of aanpassen? Dit kan met een Mijn Vitens account.

U ontvangt een inlogcode op uw e-mailadres waarmee u veilig kunt inloggen. In Mijn Vitens regelt u al uw waterzaken:

  • Bekijk en betaal uw rekeningen
  • Uw gegevens bekijken en aanpassen 
  • Een uitstel van betaling aanvragen

  • Kan ik Mijn Vitens voor iemand anders beheren?

    Dat kan, maar u kunt één klantnummer tegelijk aan uw e-mailadres koppelen. U kunt dus of uw eigen klantnummer, of dat van iemand anders, aan uw e-mailadres koppelen voor het Mijn Vitens account.

    Heeft u uw e-mailadres aan het klantnummer van iemand anders gekoppeld en wilt u uw eigen gegevens weer inzien? Dan moet uw eigen klantnummer opnieuw koppelen aan uw e-mailadres.

  • Heb ik mijn (nieuwe) klantnummer nodig om in te loggen in Mijn Vitens?

    Als u al gebruik maakt van Mijn Vitens kunt u inloggen met uw e-mailadres. U heeft uw klantnummer niet nodig.

    Wilt u voor het eerst gebruik maken van Mijn Vitens? Dan heeft u eenmalig uw adresgegevens en klantnummer nodig om u te registreren. U vindt uw klantnummer op al onze e-mails en brieven die aan u persoonlijk zijn gericht en waar uw naam op staat. U heeft uw nieuwe klantnummer sinds 19 juni 2023. 

    Heeft u alleen berichten met uw oude klantnummer? Geen zorgen. Ook met uw oude klantnummer kunt u zich registeren voor Mijn Vitens. Eenmaal ingelogd dan ziet u uw nieuwe klantnummer onder 'Uw gegevens'. 

  • Wat moet ik doen als ik een ander klantnummer aan mijn e-mailadres wil koppelen?

    Doorloop opnieuw het inlogproces en kies voor het e-mailadres dat u wilt gebruiken. Wanneer u uw eigen klantnummer invult, herkent het systeem dat er een ander klantnummer gekoppeld is aan uw e-mailadres. U kunt er dan voor kiezen om het nieuw gekozen e-mailadres met uw eigen e-mailadres opnieuw te koppelen.

  • Waarom komt mijn inlogcode te laat binnen?

    Wanneer er een storing of vertraging is op Vitens.nl, kan het zijn dat u de inlogcode te laat ontvangt. Wacht dan 10 minuten en vraag een nieuwe inlogcode aan.

  • Mijn inlogcode is onjuist of verlopen. Wat moet ik doen?

    Het kan soms gebeuren dat de inlogcode niet (meer) werkt. Wacht dan 10 minuten en vraag daarna een nieuwe code aan.

  • Wat moet ik doen als ik geen inlogcode heb ontvangen?

    Het kan voorkomen dat de e-mail met de inlogcode in uw spambox terecht komt. Check daarom altijd eerste de map ''ongewenst'' of ''spam''. Nog steeds geen code ontvangen? Vraag dan een nieuwe inlogcode aan.