Aansluitingen

Op deze pagina vindt u informatie over aansluitingen.

Wateraansluiting aanmelden

De combinatie van onze waterleiding, onze watermeter en de plek waar deze in een woning zitten noemen wij de aansluiting. Een aansluiting is niet hetzelfde als een aanmelding. Op deze pagina leggen wij meer uit over het aanvragen, veranderen en verwijderen van de aansluiting. Een aanmelding doet u op het moment dat u in een nieuwe woning gaat wonen.

  • Nieuwe aansluiting
  • Aansluiting veranderen
  • Aansluiting verwijderen

Aansluiting aanvragen

Als u een nieuwe-, tijdelijke- of bouwaansluiting nodig heeft, dan moet deze aangevraagd worden.

Dit kunt u alleen doen via Mijnaansluiting.nl waar alle aanvragen voor alle aansluitingen (ook voor elektra, gas en telecom) ingediend moeten worden.

Na het versturen van uw aanvraag ontvangt u per e-mail een bevestiging dat uw aanvraag via mijnaansluiting.nl is verzonden en van Vitens ontvangt u een orderbevestiging.

Wijzigen of verwijderen

Als u uw aansluiting wilt verplaatsen, vergroten, verkleinen of verwijderen, moet dit aangevraagd worden. Deze wijzigingen vraagt u aan via Mijnaansluiting.nl. Denk er aan dat bij een wijziging ook uw binneninstallatie moet worden aangepast. Dit doen wij niet. Neem hiervoor hiervoor contact op met uw installateur.

Na het versturen van uw aanvraag ontvangt u van Vitens een orderbevestiging.

Zakelijke wateraansluiting aanvragen met een metercapaciteit van Qv6 en groter

Wilt u een nieuwe grote wateraansluiting vanaf 6 m3 voor zakelijk gebruik aanvragen?  Vitens toetst vanaf 2023 nieuwe zakelijke drinkwateraanvragen op extra criteria in het aanvraagproces.

Productielocatie Tull en 't Waal.

Aanvraag in 3 stappen indienen

Stap 1

Ga naar www.mijnaansluiting.nl en maak daar een account.

Stap 2

Vul het aanvraagformulier in en sla dit op.

Stap 3

Ontvang de bevestiging van Mijnaansluiting.nl en van Vitens. U hoeft verder niets te doen.