Het kookadvies voor de gemeenten Oldenzaal, Losser en Dinkelland is opgeheven. Het water uit de kraan hoeft voor consumptie niet meer gekookt te worden. Wij werken niet samen met partijen die waterzuiveringsinstallaties verkopen.

Kijk hier voor meer specifieke informatie.

U gaat verhuizen

Daar komt veel bij kijken. Vitens helpt u hierbij. Nieuw bij Vitens? Meld u dan aan als nieuwe klant.

Verhuizen

Geef uw verhuizing eenvoudig én gratis door

  • Klaar in een paar minuten
  • Vanaf datum van sleuteloverdracht 
  • Direct bevestiging in uw mailbox

Wij helpen u stap voor stap om uw verhuizing door te geven. Wij hebben wel altijd uw meterstand nodig.
Een verhuizing toch liever per telefoon of chat doorgeven? Dan rekenen wij 8 euro inclusief btw aan administratiekosten.


Persoon
Nieuwe klant

Komt u in ons gebied wonen of heeft u voor de eerste keer een eigen woning/bedrijfspand? Dan bent u een nieuwe klant.

Klant van Vitens worden (aanmelden)

Brief
Overeenkomst opzeggen

U hebt op uw oude of extra adres geen water van Vitens meer nodig. Dit kunt u makkelijk online afmelden.

Uw overeenkomst opzeggen (afmelden)

Uw verhuizing doorgeven in 3 stappen

Brief

Stap 1:

Nieuw adres

Geef makkelijk uw verhuizing online door. Wij helpen u met deze stappen.

Verhuizen

Stap 2:

Afmelden oud adres

Als u ook een woning gaat verlaten, laat ons dit dan weten op de datum van sleuteloverdracht.

Meterstanden

Stap 3:

Meterstand doorgeven

U kunt de meterstand direct doorgeven als de datum van sleuteloverdracht vandaag is of in het verleden ligt.

Veelgestelde vragen

Moet ik zelf mijn verhuizing doorgeven of regelt mijn makelaar of woningbouwvereniging dat?

Uw verhuizing geeft u zelf aan ons door. Hoe u dit makkelijk kunt doen leest u op onze servicepagina Verhuizen

Hoe lang duurt het voordat mijn verhuizing is geregeld?

Als het om een bestaande woning gaat, dan is uw verhuizing binnen twee weken geregeld. Als alle gegevens in ons systeem zijn aangepast, krijgt u een bevestiging.

Als het om een nieuwbouwwoning gaat, duurt het ongeveer zes weken tot de gegevens in onze administratie zijn aangepast. U kunt in deze periode gewoon water gebruiken.

Ik ga verhuizen, blijft Vitens mijn waterleverancier?

Als u binnen ons leveringsgebied verhuist blijft Vitens uw waterleverancier.

Op www.vewin.nl kunt u zien welke waterleverancier water levert in uw postcodegebied. 

De datum van sleuteloverdracht die ik heb doorgegeven is veranderd. Wat moet ik nu doen?

Neem hiervoor contact met ons op.

Om u snel te kunnen helpen is het belangrijk dat u deze gegevens bij de hand heeft:

  • De volledige adresgegevens.
  • De juiste datum van sleuteloverdracht.
  • De meterstand op het moment van sleuteloverdracht.
Hoe kan ik een naam aanpassen?

Dit leest u op onze pagina over naam aanpassen

Alle vragen over verhuizen

De website Vitens.nl werkt het best met cookies. Hiermee verbeteren wij de website en onze service. Meer info: privacy statement