U gaat verhuizen

Daar komt veel bij kijken. Vitens helpt u hierbij. Nieuw bij Vitens? Meld u dan aan als nieuwe klant.

Verhuizen

Geef uw verhuizing eenvoudig door

  • Klaar in een paar minuten
  • Vanaf 2 maanden voor sleuteloverdracht
  • Ook voor een extra adres

Stap voor stap helpen wij u om uw verhuizing door te geven. Wij hebben wel altijd uw meterstand nodig zodra u de sleutel heeft ontvangen of heeft ingeleverd. Geeft u de verhuizing in de toekomst door? Dan sturen wij u op tijd een herinnering waarmee u deze stand door kunt geven.


Persoon
Nieuwe klant

Komt u in ons gebied wonen of heeft u voor de eerste keer een eigen woning/bedrijfspand? Dan bent u een nieuwe klant.

Klant van Vitens worden (aanmelden)

Brief
Overeenkomst opzeggen

U hebt op uw oude of extra adres geen water van Vitens meer nodig. Dit kunt u makkelijk online afmelden.

Uw overeenkomst opzeggen (afmelden)

Uw verhuizing doorgeven in 3 stappen

Brief

Stap 1:

Nieuw adres

Geef eenvoudig uw verhuizing online door. Wij helpen u door de noodzakelijke stappen.

Verhuizen

Stap 2:

Afmelden oud adres

Als u ook een woning gaat verlaten, laat ons dit dan direct weten. Zelfs als dit in de toekomst is.

Meterstanden

Stap 3:

Meterstand doorgeven

U kunt de meterstand direct doorgeven of wij sturen u een bericht als de aan- of afmelding in de toekomst is.

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik een naam wijzigen?

Als een naam gewijzigd moet worden in verband met overlijden, dient u contact op te nemen met onze klantenservice.

Wilt u een naam wijzigen vanwege een huwelijk, scheiding of verhuizing? Dan kunt u dit doen door uw adres opnieuw aan te melden met de nieuwe naam.

Moet ik zelf mijn aan- of afmelding doorgeven of regelt mijn makelaar of woningbouwvereniging dat?

U dient als hoofdbewoner/eigenaar zelf uw aan- of afmelding aan Vitens door te geven. Dit kunt u eenvoudig regelen via de pagina verhuizen.

Om een woning aan of af te kunnen melden hebben we in elk geval de volgende gegevens van u nodig:

  • Uw klantnummer, als u al eerder klant bij Vitens bent geweest.
  • Uw KvK-nummer (indien van toepassing).
  • De datum van sleuteloverdracht.
  • De meterstand op de dag van sleuteloverdracht.
Hoe lang duurt het voordat mijn aanmelding is verwerkt?

Als het om een bestaande woning gaat, dan verwerken wij uw aanmelding binnen twee weken. Zodra alle gegevens zijn verwerkt, ontvangt u een bevestiging.

Wanneer het een nieuwbouwwoning betreft, dan duurt de verwerking ongeveer zes weken.

Ik ga verhuizen, blijft Vitens mijn waterleverancier?

Als u binnen ons leveringsgebied verhuist blijft Vitens uw waterleverancier.

Op www.kraanwater.nu kunt u zien welke waterleverancier verantwoordelijk is voor de waterlevering in uw postcodegebied.

De datum van sleuteloverdracht die ik heb doorgegeven is veranderd. Wat moet ik nu doen?

U kunt contact met ons opnemen om deze wijziging door te geven.

Om u snel te kunnen helpen is het van belang dat u de volgende gegevens bij de hand heeft:

  • De volledige adresgegevens.
  • De juiste datum van sleuteloverdracht.
  • De meterstand op het moment van sleuteloverdracht.
Alle vragen over verhuizen

De website Vitens.nl werkt het best met cookies. Hiermee verbeteren wij de website en onze service. Meer info: privacy statement