Bezwaar 

<  Terug naar BoL

Uitroepteken
Hoe kan ik bezwaar maken?

U kunt schriftelijk bezwaar indienen via e-mail. Stuur uw e-mail naar: bol@vitens.nl. Vermeld hierin uw naam en de adresgegevens van het desbetreffende adres.
Indien u liever geen e-mail stuurt, kunt u het bezwaar ook via de post versturen naar ons antwoordnummer (een postzegel is niet nodig):

Vitens N.V.
Antwoordnummer 2286
6800 VH Arnhem


vinkje in cirkel
Foto van de watermeter

Vragen wij in onze brief ook om een foto van de watermeter? Dan kunt u het bezwaar en de foto van de watermeter per e-mail sturen naar bol@vitens.nl.

vinkje in cirkel
Wanneer ontvang ik bericht?

Na ontvangst beoordelen wij uw bezwaar en proberen wij binnen twee weken een reactie te geven. Door de coronacrisis kan dit langer duren. Wij vragen hiervoor uw begrip.

Veelgestelde vragen
Kan ik bezwaar maken over de navorderingstermijn van 1 jaar?
Het gaat om een wettelijke belasting die u verplicht bent te betalen. Vitens komt u tegemoet door hiervan 4 jaar voor eigen rekening te nemen.
Ik krijg 5 jaar terug. Kan ik de voorgaande jaren terugkrijgen?
Nee dit is niet mogelijk. Na 5 jaar zijn de belastingen definitief. Ook de Belasting op Leidingwater.
Waarom krijg ik nu pas bericht over het aanpassen van de BoL?
Naar aanleiding van een recente controle is gebleken dat niet bij alle klanten de Belasting op Leidingwater correct berekend is.
Waarom moet ik dan met terugwerkende kracht betalen?
Belasting op Leidingwater kan tot vijf jaar terug worden verrekend. Als blijkt dat u te weinig BoL heeft betaald, dan hoeft u alleen de belasting vanaf 1 januari 2019 te betalen. De andere verschuldigde vier jaar betaalt Vitens voor u. Zo beperken we de overlast zoveel mogelijk, juist in deze tijd van de coronacrisis.
Ik ben later dan 1 januari 2019 in de woning komen wonen, moet ik dan toch vanaf 1 januari 2019 BoL betalen?
Nee, als u later dan 1 januari 2019 bent aangemeld, betaalt u ook pas BoL vanaf uw aanmelddatum bij Vitens.
Als blijkt dat ik geld moet betalen is het dan mogelijk om een regeling te treffen of uitstel aan te vragen?
Ja natuurlijk kan dit. Heeft u de factuur ontvangen? Dan kunt u gemakkelijk online uw uitstel regelen via Mijn Vitens. Wilt u liever in termijnen betalen? Neem dan contact met ons op.
Wanneer word ik geïnformeerd?
Wij proberen u binnen 2 weken een reactie te geven. Door de coronacrisis kan het langer duren dan 2 weken. Wij vragen hiervoor uw begrip.

De website Vitens.nl werkt het best met cookies. Hiermee verbeteren wij de website en onze service. Meer info: privacy statement