Overlijden

Op deze pagina geven we meer uitleg over hoe u een overlijden doorgeeft.

Gecondoleerd met uw verlies

Als iemand overleden is moet er veel geregeld worden. Wij helpen u graag bij het afhandelen van de waterzaken wanneer een dierbare is overleden.

De Servicedesk Nabestaanden bestaat uit een team van specialisten. Wij zijn er voor u, om samen en in alle rust de administratieve afhandeling zo zorgvuldig en soepel mogelijk te laten verlopen. We informeren u over de mogelijkheden bij het beëindigen of omzetten van het watercontract.
De ene keer komt daar wat meer bij kijken dan de andere keer, maar altijd kunt u rekenen op onze persoonlijke en onverdeelde aandacht.

Online doorgeven

U kunt wijzigingen voor het contract vanwege een overlijden online doorgeven. Klik op onderstaande link om online verder te gaan.

Persoonlijk contact

Wilt u liever persoonlijk een overlijden doorgeven? Wij helpen u graag.

Neem contact op met onze Servicedesk Nabestaanden op telefoonnummer: 088 8845052.

  • Ik wil het contract op naam van overledene opzeggen.

    Dit kiest u als er niemand in de woning achter blijft. U kunt de overeenkomst opzeggen. U ontvangt een eindafrekening op de naam van de overledene.

    U kunt een opzegging telefonisch doorgeven. Het telefoonnummer van onze Nabestaandendesk is 088 88 45 052.

  • Ik wil het contract van mijn overleden partner op mijn naam zetten.

    Soms kunnen wij het contract op de naam van de partner zetten die achterblijft. Dat kan wanneer u voldoet aan een aantal voorwaarden.

    Het kan worden aangepast wanneer:

    • U bent de achterblijvende partner en belt zelf. 
    • U was getrouwd of had een geregistreerd partnerschap.
    • U wilt uw geboortenaam toevoegen of u wilt juist de geboortenaam verwijderen.
    • Alle rekeningen zijn betaald.
    • Het adres en het bankrekeningnummer blijven gelijk. 

    Gelden deze voorwaarden voor u? Neem dan telefonisch contact met ons op. Het telefoonnummer van onze Nabestaandendesk is 088 88 45 052.

  • Ik wil het contract behouden op naam van Erven.

    Dit kiest u voor zolang er niet bekend is wanneer het adres moet worden opgezegd of overgezet op een andere naam. Wij adviseren u te controleren of wij de juiste bank- en contactgegevens hebben.

    Dit kunt u eenvoudig doen via Mijn Vitens of neem contact op met de Servicedesk Nabestaanden 088 8845052.

Wilt u een overlijden doorgeven? Wij helpen u graag.

Neem contact op met onze Servicedesk Nabestaanden op telefoonnummer: 088 8845052. Wij wensen u sterkte met het verlies. 

Kleine ijsvogelvlinder Foto: Hans van Zummeren.

  • Hulp nodig?

    Neem contact met ons op via de Servicedesk Nabestaanden op telefoonnummer 088 8845052.

    U kunt hier online een overlijden doorgeven
  • Hoe weet ik of het contract op mijn naam staat?

    Staat het contract van Vitens op uw naam, dan ziet u dit terug op de periodeafrekening die u van Vitens ontvangt.

  • Kan ik niet gewoon de naam op het contract aanpassen?

    Soms kunnen wij het contract op de naam van de partner zetten die achterblijft. Dat kan wanneer u voldoet aan een aantal voorwaarden.

    Het kan worden aangepast wanneer:

    • U bent de achterblijvend partner en belt zelf. 
    • U was getrouwd of had een geregistreerd partnerschap.
    • U wilt uw geboortenaam toevoegen of u wilt juist de geboortenaam verwijderen.
    • Alle rekeningen zijn betaald.
    • Het adres en het bankrekeningnummer blijven gelijk. 

    Gelden deze voorwaarden voor u? Neem dan telefonisch contact met ons op. Het telefoonnummer van onze Nabestaandendesk is 088 88 45 052.

  • Wanneer kan ik het beste mijn termijnbedrag wijzigen?

    Uw waterverbruik bepaalt de hoogte van uw termijnbedrag. Verandert uw gezinssituatie? Dan kunt u dit bedrag zelf wijzigen in Mijn Vitens. Gemiddeld gebruikt 1 persoon 46 m3 drinkwater per jaar. Dit is in de meeste gevallen 32 euro per jaar.