
Betalen
Op deze pagina vindt u alle informatie over betalen en verschillende manieren om te betalen.
Betaalmanieren
Betaal makkelijk en op tijd via automatische incasso. U heeft hier dan geen omkijken meer naar. Liever zelf overmaken? Dan kunt u kiezen voor een betaallink via e-mail (gratis) of per post met een QR-code (€ 2,00 per rekening incl. 9% btw).
Uw termijnbedrag
Het termijnbedrag betaalt u 4 of 10 keer per jaar en is gebaseerd op uw verbruik. Verandert uw verbruik? Dan kunt u zelf uw termijnbedrag aanpassen.
Uitstel nodig?
Kunt u een rekening even niet betalen? Wij begrijpen dat dit kan gebeuren. U kunt daarom per rekening één keer uitstel van betaling aanvragen. Neem hiervoor contact op met onze Klantenservice.
Betalen op 3 manieren
Automatische incasso
Wij schrijven het te betalen bedrag van uw rekening af, u hoeft zelf niets te doen. U kunt kiezen tussen 10x of 4x per jaar automatisch afschrijven.
Zelf overmaken of e-mail
Wij sturen 1 keer per kwartaal een termijnfactuur. U moet deze zelf betalen.
iDEAL
Rekening gemist of incasso mislukt? Betaal uw factuur met iDEAL via Mijn Vitens.
-
Wat is het rekeningnummer van Vitens?
Hieronder vindt u het IBAN (International Bank Account Number) en BIC (Bank Identification Code) van Vitens.
Voor particulieren en MKB
IBAN = NL94INGB0000869000
BIC = INGBNL2AGroot zakelijke klanten
IBAN = NL48INGB0675548284
BIC = INGBNL2A
Zet bij uw betaling het betalingskenmerk van de rekening of uw klantnummer. -
Binnen welke termijn / wanneer moet u betalen?
Op uw rekening staat hoeveel tijd u heeft om te betalen. Dit verschilt wel per soort rekening:
- Normale rekening. Binnen 14 dagen betalen.
- Herinnering. Binnen 15 dagen betalen.
- Aanmaning. Binnen 7 dagen betalen.
- Tweede aanmaning. Binnen 2 dagen betalen.
Heeft u uw rekening niet op tijd betaald? Betaal dan toch nog zo snel mogelijk. Ga naar uw rekeningenoverzicht en betaal meteen via iDeal.
Meer informatie over Rekeningen en Betalen. -
Hoe lang doet Vitens er over om mijn betaling te verwerken?
Uw betaling wordt binnen 3 werkdagen verwerkt.
-
Kan ik kwijtschelding voor het water krijgen?
Nee, kwijtschelding van de kosten van drinkwater is niet mogelijk.
-
Ik heb een brief van het incassobureau ontvangen maar heb hier vragen over. Waar kan ik met mijn vragen terecht en aan wie moet ik nu betalen?
De bedragen die u nog moet betalen zijn doorgegeven aan het incassobureau. Voor vragen over deze rekeningen moet u contact opnemen met het incassobureau.
Wilt u de openstaande bedragen betalen? Dan moet u dit naar het incassobureau overmaken.