QR-Code

Op deze pagina staat informatie over het betalen met een QR-code. Per begin 2021 versturen wij geen acceptgiro meer. U kunt dan betalen via een QR-code.
$name

Betalen met QR-code

  • Makkelijk te scannen met de camera van een smartphone
  • Online betalen via een veilige betaalomgeving.
  • De gegevens zijn al door uw bank ingevuld.

Vanaf begin 2021 kunt u de facturen van Vitens betalen met behulp van een QR-code. 

Wilt u liever automatisch betalen?
Wijzig hier dan uw betaalwijze.


Uitroepteken
Veilig betalen via de QR-code in vier stappen:

veilig betalen met QR-code


Uitroepteken
Wat is een QR-code?

‘QR’ staat voor ‘Quick Response’ en betekent ‘snelle reactie. De QR-code is een moderne variant van een streepjescode. Door deze code met de foto-functie van de smartphone te scannen, wordt de code omgezet in een URL. Een URL is een website. Dus door de QR-code te scannen, komt u gelijk op de juiste pagina. U hoeft dus niet de website in uw browser over te typen. 

Uitroepteken
De voordelen van betalen met een QR-code:

Door de QR-code te scannen met de camera of QR-scanner op uw smartphone of tablet, komt u in een veilige betaalomgeving. Uw gegevens zijn hier al ingevuld. Het bedrag, het klantnummer en betalingskenmerk hoeft u zelf niet meer in te vullen. Dit is snel, makkelijk én voorkomt fouten.

Betalen op 3 manieren

Klok
Automatische Incasso
Wij schrijven automatisch het bedrag dat u nog aan ons moet betalen af van uw rekening. U hoeft zelf niets te doen. U kunt kiezen tussen 10x of 4x per jaar. 
$name
QR-code of betaallink in e-mail
Wij sturen 1x per kwartaal een termijnfactuur die u zelf moet betalen. Dit doet u door de QR-code te scannen. U kunt het bedrag ook zelf overmaken naar ons rekeningnummer.
Creditcard
IDEAL
Niet betaald of incasso mislukt? Betaal uw factuur met IDEAL via uw factuuroverzicht

 


Veelgestelde vragen
Hoe scan ik de QR-code?

Via de camera-functie op uw smartphone:
U kunt de QR-code scannen door uw camera te openen op uw smartphone. Houdt uw apparaat zo vast dat de QR-code zichtbaar is op het scherm van uw smartphone. Dan komt u automatisch op de betaalpagina.
QR scan  

Mijn smartphone herkent geen QR-code, wat moet ik nu doen?

Veel smartphones hebben een ingebouwde QR-scanner.

Herkent uw camera-functie geen QR-code?

Heeft u een relatief oude smartphone: dan kunt u in de meeste gevallen gratis een QR-scanner downloaden voor uw smartphone via Google Play of de App store.

U kunt ook handmatig het bedrag overboeken naar ons rekeningnummer. Zet dan bij uw betaling uw klantnummer. Wilt u liever automatisch betalen? Wijzig hier uw betaalwijze.

 
Wat is het rekeningnummer van Vitens?

Hieronder vindt u het IBAN (International Bank Account Number) en BIC (Bank Identification Code) van Vitens

Voor particulieren en MKB

IBAN = NL94INGB0000869000
BIC = INGBNL2A

Groot zakelijke klanten

IBAN = NL48INGB0675548284
BIC = INGBNL2A

Zet bij uw betaling het betalingskenmerk van de rekening of uw klantnummer.

Binnen welke termijn / wanneer moet u betalen?

Op uw rekening staat hoeveel tijd u heeft om te betalen. Dit verschilt wel per soort rekening:

  • Normale rekening. Binnen 14 dagen betalen. 
  • Herinnering. Binnen 15 dagen betalen.
  • Aanmaning. Binnen 7 dagen betalen.
  • Tweede aanmaning. Binnen 2 dagen betalen.

Heeft u uw rekening niet op tijd betaald? Betaal dan toch nog zo snel mogelijk. Ga naar uw rekeningenoverzicht en betaal meteen via iDeal.

Meer informatie over Rekeningen en Betalen

Hoe lang doet Vitens er over om mijn betaling te verwerken?

Uw betaling wordt binnen 3 werkdagen verwerkt.

De website Vitens.nl werkt het best met cookies. Hiermee verbeteren wij de website en onze service. Meer info: privacy statement