
Opzeggen
Geef in vijf minuten uw opzegging door.
Ik wil mijn contract opzeggen
Gaat u uw woning verlaten en wilt u het contract opzeggen? Wij helpen u graag stap voor stap. Neem de checklist hiernaast goed door. Alles bij de hand? Klik dan opzeggen.
Een foto van de watermeter? Zo verwerken wij uw meterstand sneller
Geef eenvoudig uw meterstand door met een foto van uw watermeter. Door deze foto kunnen wij uw meterstand sneller verwerken. U ontvangt de volgende dag de eindafrekening per mail. Liever per post? U ontvangt binnen 8 dagen de eindafrekening.
Let op!
Kiest u er toch voor om uw stand zelf in te voeren? Dat kan. Mocht de meterstand afwijken? Dan vragen wij u alsnog om een foto van uw watermeter op te sturen.
Opzeggen door scheiding
Als u gaat scheiden zijn er een aantal zaken die geregeld moeten worden. Wij helpen u graag online verder met het doorgeven van deze aanpassingen.
Opzeggen na overlijden
Als iemand overleden is moet er veel geregeld worden. Wij helpen u graag verder.
Snel geregeld zonder wachttijd
U kunt gemakkelijk het contract gratis en per direct opzeggen. Geef het aan ons door en wij regelen de rest.
Een bevestiging per e-mail
Na uw opzegging sturen wij u direct een bevestiging per e-mail, met een overzicht van uw gegevens.
Tip: Meterstand doorgeven
Als u het contract opzegt op de dag dat u de sleutel inlevert of vlak er na, dan kunt u gelijk uw meterstand doorgeven.
Verhuist u naar het buitenland?
Wij helpen u stap voor stap om uw overeenkomst op te zeggen. Hiervoor hebben wij uw meterstand nodig van de dag waarop u de sleutel van uw woning heeft ingeleverd.

-
Ik ben te laat met opzeggen. Wat moet ik doen?
Als u de meterstand en de datum van de sleuteloverdracht heeft, kunt u ook achteraf opzeggen.
Opzeggen -
Kan ik mijn opzegging ook achteraf nog doorgeven?
Ja, dat kan. Als u de meterstand en de datum van de dag van sleuteloverdracht aan ons doorgeeft, dan is dat geen probleem. Geef hier uw opzegging door.
-
Moet ik mijn opzegging zelf doorgeven of doet de woningcorporatie dat?
U moet zelf uw water stopzetten. Geef hier uw opzegging door. Als u hierover met uw woningcorporatie een andere afspraak heeft gemaakt, dan kunt u die afspraak aanhouden.
-
Waar vind ik mijn klantnummer?
Uw klantnummer staat op alle rekeningen, brieven en e-mails die u van ons ontvangt. Betaalt u via automatische incasso? Dan staat uw klantnummer in de omschrijving van de incasso’s in uw rekeningoverzicht. Ook kunt u uw klantnummer vinden in Mijn Vitens.
Ga naar Mijn Vitens -
Wordt het water afgesloten als ik opzeg?
Nee, we sluiten de waterlevering niet af bij een opzegging.