Direct regelen

Naar Mijn Vitens

Digitale rekening

Vitens werkt sinds 19 juni 2023 met een nieuwe klantadministratie. Op dat moment zijn we ook gestart met digitaal factureren voor verzamelklanten. Het gaat hierbij om de termijnrekening en de jaarafrekening. Klanten die met automatisch incasso betalen, ontvangen alleen een jaarafrekening.

Elke druppel duurzaam

Dat is onze ambitie voor 2030. Samen met anderen willen we ervoor zorgen dat er binnen 10 jaar een 100% duurzaam drinkwatersysteem staat, met een positieve impact op mens en natuur. Die ambitie betekent een enorme omwenteling in ons denken. Maar wij geloven dat het kan. Met z’n allen zijn we tot grootse dingen in staat.

Elke Druppel Duurzaam.

Relatiemanagement

Relatiemanagement is het aanspreekpunt voor bedrijven die doorgaans meer dan 10.000 m³ drinkwater per jaar verbruiken. De relatiemanagers onderhouden het contact met de grootzakelijke klanten. Op deze manier blijven wij op de hoogte van de ontwikkelingen in de zakelijke markt met als doel om onze dienstverlening verder te verbeteren.

Monster close-up

  • Hoe ziet de digitale rekening eruit?

    Indien u een verzameling van adressen heeft, dan ontvangt u van ons een e-mail met daarin het totale voorschotbedrag per maand voor alle adressen in de verzameling. In de XML-bijlage wordt het voorschotbedrag per adres getoond. Wanneer uw administratiesysteem dit ondersteunt, dan kunt u de XML bijlage direct in uw systeem downloaden. Ook kunt u de XML-bijlage makkelijk omzetten naar een Excel bestand. Meer informatie vindt u op onze servicepagina specifiek over deze rekening.

  • Krijg ik een rekening als ik via automatische incasso betaal?

    Omdat u voor meerdere adressen in één verzameling betaalt, ontvangt u ook bij de betaalwijze automatische incasso een digitale rekening van ons. Dit bestaat uit een e-mail met het totale voorschotbedrag voor alle adressen in de verzameling en een XML-bijlage waarin de voorschotbedragen per adres vermeld staan.

    Wanneer u via automatische incasso betaalt en overstapt naar een losse betaling per adres, dan ontvangt u alleen nog een digitale nota bij de jaarrekening van ons.

     

  • Kan ik mijn betaalwijze veranderen?

    Ja dat kan. U kunt dit doorgeven aan onze administratie via verzamelklanten@vitens.nl. Vermeld hierbij uw KvK nummer, bedrijfsnaam en het klantnummer waar de wijziging betrekking op heeft.

  • Kan ik een overzicht krijgen van mijn klantnummers en adressen?

    Op dit moment kan dit niet. Vanaf juli 2023 kunt u dit aanvragen via een email naar verzamelklanten@vitens.nl.

  • Wanneer kan ik mijn meterstanden doorgeven?

    U kunt uw meterstanden doorgeven als u daarvoor een oproep van ons heeft ontvangen. Eerder is niet mogelijk. U ontvangt een email met een link. Via deze link kunt u eenvoudig uw meterstand aan ons doorgeven. Heeft u meerdere leveringsadressen? Dan staat in de oproep een link per leveringsadres.