Uw gegevens

U bent klant bij ons en u wilt uw gegevens zoals uw telefoonnummer en de verzendwijze van uw rekeningen aanpassen.

Makkelijk bekijken en aanpassen

Uw gegevens aanpassen? Dit kan gemakkelijk via uw Mijn Vitens account.
Heeft u nog geen account? Maak hier een Mijn Vitens account aan.

  • Bekijk al uw gegevens in Mijn Vitens.
  • Uw gegevens past u gemakkelijk zelf aan.
  • Gegevens beheren voor een familielid? Ook dit kan in Mijn Vitens.

Uw geldzaken regelen

Uw termijnbedrag aanpassen, uw rekeningen bekijken en uw betaalwijze aanpassen. Ook dit regelt u makkelijk in Mijn Vitens.

Informatie over naam aanpassen

Het is door de wet geregeld dat wij dit niet zomaar mogen doen. Maar wij begrijpen ook dat u in geval van overlijden, scheiden of trouwen de naam op uw contract wel wilt aanpassen.  

Uw gegevens bekijken en aanpassen in 3 stappen

Stap 1: Log in op Mijn Vitens

Ga naar Mijn Vitens. U kunt hier ook een account maken als u dit nog niet heeft.

Stap 2: Bekijk uw gegevens

Wanneer u bent ingelogd, kunt u uw gegevens zoals uw postadres of telefoonnummer bekijken en controleren.

Stap 3: Uw gegevens aanpassen

Pas uw gegevens aan als dat nodig is en sla de aanpassing op.

  • Wat zijn klant-, registratie- en contractrekeningnummers?

    Lees hier meer over in de uitgebreide uitleg.

  • Hoe kan ik een naam aanpassen?

    Dit leest u op onze pagina over naam aanpassen.

  • Ik wil een overlijden doorgeven

    Gecondoleerd met dit verlies.

    Wilt u het contract opzeggen? Blijft de partner of een andere nabestaande in het huis wonen? Of wilt u het adres voorlopig nog aanhouden? Wij helpen u graag verder. Wilt u het klantnummer en/ of volledige adresgegevens bij de hand houden.

    Klik hier om een overlijden door te geven.

  • Ik ga scheiden, wat moet ik doen?

    Als u gaat scheiden zijn er aantal zaken die geregeld moeten worden. Geef hier uw scheiding door.

  • Ik ga samenwonen, hoe geef ik dat door?

    Als u gaat samenwonen zijn er een paar mogelijkheden:

    • Uw partner is al klant van Vitens en u gaat bij uw partner wonen.
      - Bent u zelf klant bij Vitens en was u hoofdbewoner op uw vorige adres? Dan moet u uw oude adres opzeggen.
      - Bent u geen klant bij Vitens? Dan hoeft u niets te doen.
    • U bent klant bij Vitens en uw partner gaat bij u wonen.
      - Is uw partner klant bij Vitens en hoofdbewoner op zijn/haar vorige adres? Dan moet zijn/haar adres opgezegd worden.
      - Is uw partner geen klant bij Vitens? Dan hoeft u niets te doen.

    Als u gaat samenwonen gaat uw verbruik waarschijnlijk omhoog. Voorkom een bijbetaling op uw jaarafrekening en verhoog uw termijnbedrag. Lees hier meer over op Rekeningen.

    • U bent beide nog geen klant van Vitens en u gaat samenwonen op een nieuw adres.
      - U hoeft dan alleen uw woning bij ons aan te melden.