Uw gegevens

U bent klant bij ons en u wilt uw gegevens zoals uw telefoonnummer en de verzendwijze van uw rekeningen aanpassen.

Makkelijk bekijken en aanpassen

Uw gegevens aanpassen? Dit kan gemakkelijk via uw Mijn Vitens account. Heeft u nog geen Mijn Vitens account? U maakt gemakkelijk een account aan met uw e-mailadres.

  • Bekijk al uw gegevens in Mijn Vitens.
  • Uw gegevens past u gemakkelijk zelf aan.
  • Gegevens beheren voor een familielid? Ook dit kan in Mijn Vitens.

In Mijn Vitens past u gemakkelijk uw gegevens aan

Uw verandering is zo geregeld. En in de tussentijd kunt u gebruik blijven maken van het water. Hieronder kunt u zien welke gegevens u in Mijn Vitens kunt aanpassen.

  • Telefoonnummer
  • E-mailadres
  • Verzendwijze
  • Rekeningnummer
  • Manier van betalen 
  • Termijnbedrag

Uw gegevens bekijken en aanpassen in 3 stappen

Stap 1: Log in op Mijn Vitens

Ga naar Mijn Vitens. U kunt hier ook een account maken als u dit nog niet heeft.

Stap 2: Bekijk uw gegevens

Wanneer u bent ingelogd, kunt u uw gegevens zoals uw postadres of telefoonnummer bekijken en controleren.

Stap 3: Uw gegevens aanpassen

Pas uw gegevens aan als dat nodig is en sla de aanpassing op.

Uw geldzaken regelen

Uw termijnbedrag aanpassen, uw rekeningen bekijken en uw betaalwijze aanpassen. Ook dit regelt u makkelijk in Mijn Vitens.

Informatie over naam aanpassen

Het is door de wet geregeld dat wij dit niet zomaar mogen doen. Maar wij begrijpen ook dat u in geval van overlijden, scheiden of trouwen de naam op uw contract wel wilt aanpassen.  

Dit regelt u in Mijn Vitens

Zelf uw gegevens bekijken of aanpassen? Dit kan met een Mijn Vitens account.

U ontvangt een inlogcode op uw e-mailadres waarmee u veilig kunt inloggen. In Mijn Vitens regelt u al uw waterzaken:

  • Bekijk en betaal uw rekeningen
  • Uw gegevens bekijken en aanpassen 
  • Een uitstel van betaling aanvragen

  • Wat zijn klant-, registratie- en contractrekeningnummers?

    Lees hier meer over in de uitgebreide uitleg.

  • Hoe kan ik een naam aanpassen?

    Dit leest u op onze pagina over naam aanpassen.

  • Ik wil een overlijden doorgeven

    Gecondoleerd met dit verlies.

    Wilt u het contract opzeggen? Blijft de partner of een andere nabestaande in het huis wonen? Of wilt u het adres voorlopig nog aanhouden? Wij helpen u graag verder. Wilt u het klantnummer en/ of volledige adresgegevens bij de hand houden.

    Klik hier om een overlijden door te geven.

  • Ik ga scheiden, wat moet ik doen?

    Als u gaat scheiden zijn er aantal zaken die geregeld moeten worden. Geef hier uw scheiding door.

  • Ik ga samenwonen, hoe geef ik dat door?

    Als u gaat samenwonen zijn er een paar mogelijkheden:

    • Uw partner is al klant van Vitens en u gaat bij uw partner wonen.
      - Bent u zelf klant bij Vitens en was u hoofdbewoner op uw vorige adres? Dan moet u uw oude adres opzeggen.
      - Bent u geen klant bij Vitens? Dan hoeft u niets te doen.
    • U bent klant bij Vitens en uw partner gaat bij u wonen.
      - Is uw partner klant bij Vitens en hoofdbewoner op zijn/haar vorige adres? Dan moet zijn/haar adres opgezegd worden.
      - Is uw partner geen klant bij Vitens? Dan hoeft u niets te doen.

    Als u gaat samenwonen gaat uw verbruik waarschijnlijk omhoog. Voorkom een bijbetaling op uw jaarafrekening en verhoog uw termijnbedrag. Lees hier meer over op Rekeningen.

    • U bent beide nog geen klant van Vitens en u gaat samenwonen op een nieuw adres.
      - U hoeft dan alleen uw woning bij ons aan te melden.