
Uw gegevens
U bent klant bij ons en u wilt uw gegevens zoals uw telefoonnummer en de verzendwijze van uw rekeningen aanpassen.
Makkelijk bekijken en aanpassen
Uw gegevens aanpassen? Dit kan gemakkelijk via uw Mijn Vitens account.
Heeft u nog geen account? Maak hier een Mijn Vitens account aan.
Uw geldzaken regelen
Uw termijnbedrag aanpassen, uw rekeningen bekijken en uw betaalwijze aanpassen. Ook dit regelt u makkelijk in Mijn Vitens.
Informatie over naam aanpassen
Het is door de wet geregeld dat wij dit niet zomaar mogen doen. Maar wij begrijpen ook dat u in geval van overlijden, scheiden of trouwen de naam op uw contract wel wilt aanpassen.
Uw gegevens bekijken en aanpassen in 3 stappen
Stap 1: Log in op Mijn Vitens
Ga naar Mijn Vitens. U kunt hier ook een account maken als u dit nog niet heeft.
Stap 2: Bekijk uw gegevens
Wanneer u bent ingelogd, kunt u uw gegevens zoals uw postadres of telefoonnummer bekijken en controleren.
Stap 3: Uw gegevens aanpassen
Pas uw gegevens aan als dat nodig is en sla de aanpassing op.
-
Wat zijn klant-, registratie- en contractrekeningnummers?
Lees hier meer over in de uitgebreide uitleg.
-
Hoe kan ik een naam aanpassen?
Dit leest u op onze pagina over naam aanpassen.
-
Ik wil een overlijden doorgeven
Gecondoleerd met dit verlies.
Wilt u het contract opzeggen? Blijft de partner of een andere nabestaande in het huis wonen? Of wilt u het adres voorlopig nog aanhouden? Wij helpen u graag verder. Wilt u het klantnummer en/ of volledige adresgegevens bij de hand houden.
Klik hier om een overlijden door te geven. -
Ik ga scheiden, wat moet ik doen?
Als u gaat scheiden zijn er aantal zaken die geregeld moeten worden. Geef hier uw scheiding door.
-
Ik ga samenwonen, hoe geef ik dat door?
Als u gaat samenwonen zijn er een paar mogelijkheden:
- Uw partner is al klant van Vitens en u gaat bij uw partner wonen.
- Bent u zelf klant bij Vitens en was u hoofdbewoner op uw vorige adres? Dan moet u uw oude adres opzeggen.
- Bent u geen klant bij Vitens? Dan hoeft u niets te doen. - U bent klant bij Vitens en uw partner gaat bij u wonen.
- Is uw partner klant bij Vitens en hoofdbewoner op zijn/haar vorige adres? Dan moet zijn/haar adres opgezegd worden.
- Is uw partner geen klant bij Vitens? Dan hoeft u niets te doen.
Als u gaat samenwonen gaat uw verbruik waarschijnlijk omhoog. Voorkom een bijbetaling op uw jaarafrekening en verhoog uw termijnbedrag. Lees hier meer over op Rekeningen.
- U bent beide nog geen klant van Vitens en u gaat samenwonen op een nieuw adres.
- U hoeft dan alleen uw woning bij ons aan te melden.
- Uw partner is al klant van Vitens en u gaat bij uw partner wonen.