Contact met Vitens

  • Hoe meld ik een klacht, compliment of advies?

    Wij doen ons best om altijd goede service te bieden. Dit betekent ook dat wij het graag horen als u een klacht of advies voor ons heeft. Op Contact ziet u hoe u dit aan ons kunt doorgeven. Een compliment geven mag natuurlijk ook.

  • Er staat een medewerker van Vitens aan de deur, maar ik vertrouw het niet. Wat nu?

    Soms is het nodig dat wij bij u thuis langskomen. Om uw watermeter, meterstand of de waterkwaliteit te controleren. Helaas soms ook om betalingen te krijgen als er te lang niet betaald is. Om welke reden wij ook bij u langskomen, onze medewerkers kunnen altijd bewijzen dat ze van Vitens zijn met een pas van Vitens. Meestal dragen zij ook bedrijfskleding en rijden zij in een bedrijfsauto met ons logo.

    Vraag onze medewerkers gerust om deze legitimatie, zij laten deze graag aan u zien.

    Wat als u het toch niet vertrouwt?

    Neem dan het zekere voor het onzekere: Laat de persoon aan de deur niet binnen en neem contact op met ons en/of bel de politie.

  • Hoeveel kost het om het 0900-nummer van Vitens te bellen?

    Als u belt met de Klantenservice van Vitens betaalt u alleen uw normale belkosten. Dit zijn de kosten die uw telefoonprovider in rekening brengt, bijvoorbeeld voor mobiel bellen.

  • Ik ben in het buitenland. Hoe kan ik contact opnemen met Vitens?

    Vanuit het buitenland kunt u niet naar Nederlandse servicenummers bellen. Vanuit het buitenland zijn wij bereikbaar via: +31 88 884 5060.

  • Klopt het dat een Vitens-medewerker langskomt om mijn waterkwaliteit te controleren?

    Het kan kloppen dat er een medewerker van Vitens bij u langskomt om het water te controleren.

    Onze monsternemers zijn elke dag onderweg om op allerlei plaatsen in ons gebied het water te controleren. De monsters laten wij onderzoeken in het lab. Wij doen dit om de kwaliteit van ons water te bewaken. Onze monsternemers komen zonder afspraak bij u langs.

    Heeft u vragen over het onderzoek, dan kan de monsternemer het kaartje "Watermonster nemen" aan u geven. Daar staan de contactgegevens van het Vitens Laboratorium op.

    Wilt u weten of u echt met één van onze medewerkers te maken heeft? Lees hier meer over op onze servicepagina Phishing.

  • Waarom heb ik een uitnodiging voor jullie klanttevredenheidsonderzoek gekregen?

    Wij vinden uw mening als klant belangrijk. Daarom vragen wij u en andere klanten, nadat u contact met ons heeft gehad, om uw ervaring met ons te delen. Uw ervaring helpt ons om onze processen te verbeteren en om u beter van dienst te kunnen zijn.

  • Is er een onafhankelijke instantie waar ik met mijn klacht over Vitens terecht kan?

    Natuurlijk zorgt Vitens ervoor dat uw klacht wordt opgelost. Maar komen we er samen niet uit, dan kunt u terecht bij de Geschillencommissie Water. Deze commissie is onafhankelijk en behandelt particuliere klachten tot een bedrag van € 5.000. Uw klacht mag dan niets te maken hebben met een ziekte, lichamelijk letsel of sterfgeval.

    Klachten kunt u zowel schriftelijk als digitaal indienen. Aan het behandelen van de klacht zijn eenmalige kosten verbonden. De hoogte van dit klachtengeld verschilt per commissie. Als u in het gelijk wordt gesteld, krijgt u het klachtengeld terug. Meer informatie kunt u vinden op degeschillencommissie.nl. Het postadres van de Geschillencommissie Water is: Postbus 90600, 2509 LP DEN HAAG