Mijn gegevens

  • Waar vind ik mijn klantnummer?

    U vindt uw klantnummer op onze facturen, brieven en e-mails.

    Waar vind ik mijn klantnummer?

    Als u via automatische incasso betaalt, staat uw klantnummer in de omschrijving van de incasso’s in uw rekeningoverzicht.
    Waar vind ik mijn klantnummer?

  • Hoe kan ik mijn e-mailadres en/of wachtwoord wijzigen?

    U leest hier meer over op onze servicepagina Gegevens.

  • Ik kan niet inloggen/registreren

    Om gebruik te maken van "Mijn Vitens" maakt u eerst een account aan. Dit doet u door u te Registreren met uw klantnummer en postadres. Na de registratie ontvangt u een e-mail met daarin een link om de aanmelding te bevestigen. Nadat u op de link heeft geklikt, kunt u inloggen op "Mijn Vitens".

    1. Ik krijg geen e-mail na "Wachtwoord vergeten?" of Ik krijg geen registratiemail

    Wij sturen deze e-mail vanaf het e-mailadres "noreply@vitens.nl". Normaal gesproken ontvangt u deze e-mail binnen enkele minuten. Gebeurt dit niet, kijkt u dan hieronder wat er aan de hand kan zijn:

    1.1. Spam/ ongewenste e-mail
    No-reply-adressen worden vaak door e-mailservers gefilterd als ongewenste e-mail. Controleert u uw mailbox goed. Met name de mailadressen van MSN, Hotmail, Outlook en Live plaatsen onze e-mail vaak in de map Ongewenste Mail/ Spam. Voegt u het domein "Vitens.nl" toe aan de lijst van vertrouwde afzenders of voegt u "noreply@vitens.nl" toe aan uw contactenlijst, dan ontvangt u onze e-mails voortaan in de gewone inbox.

    Tip!
    Gmail groepeert e-mail van dezelfde afzender (in dit geval noreply@vitens.nl) in uw mailbox. Kijkt u in dat geval ook naar oudere e-mails van Vitens in uw inbox. Als u al eerder mail heeft ontvangen van dit e-mailadres, dan wordt het laatste mail daarbij geplaatst. Hierdoor lijkt het in eerste instantie alsof u maar één mail heeft ontvangen.

    Wanneer u op dit mailtje klikt ziet u dan dat er meer mailtjes achter kunnen staan. Deze weergave kunt u aanpassen in de instellingen van uw Gmail-account.


    1.2. Zakelijk e-mailadres
    Maakt u gebruik van een zakelijk e-mailadres (bijvoorbeeld "naam@uwbedrijf.nl")? Dan kan het zijn dat onze e-mail wordt geweigerd door de e-mailserver van uw bedrijf. Raadpleeg in dat geval uw IT-afdeling.

    2. Mijn klantnummer wordt niet geaccepteerd

    Bij registratie wordt u om uw klantnummer en postadres gevraagd. Het klantnummer vindt u links bovenaan uw factuur.
    Let op: registratienummers en objectnummers zijn geen klantnummers.

    Als u zeker bent dat u het juiste klantnummer heeft en de registratie lukt nog steeds niet, dan is in onze administratie waarschijnlijk een ander correspondentieadres bekend.

    3. Mijn adres wordt niet geaccepteerd

    Het correspondentieadres dat in onze administratie bekend is kan anders zijn dan het leveringsadres. Kijkt u in dat geval naar de adressering op uw laatste factuur.

    Heeft u een samengesteld adres of heeft uw adres een huisnummer met toevoeging? Dan kan de schrijfwijze van het adres problemen opleveren. Het invoeren van spaties, tussenstreepjes en andere toevoegingen luistert heel nauw. Bijvoorbeeld, digitaal gezien is huisnummer 1 -6 (1 toevoeging 6) iets anders dan 1 6, 1 06 of 1 -VI. Controleert u daarom de schrijfwijze van uw huisnummer via de adressering van uw laatste factuur. Neemt u bij twijfel contact op met onze klantenservice.

    4. Mijn wachtwoord wordt niet geaccepteerd (bij registratie)

    Uw wachtwoord voldoet niet aan de gestelde eisen. Het wachtwoord moet bestaan uit:
    - minimaal 8 en maximaal 20 tekens
    - minimaal 2 letters [a-z, A-Z]
    - minimaal 1 hoofdletter
    - minimaal 1 cijfer [0-9]
    - minimaal 1 bijzonder teken, bijvoorbeeld [ ! $ & ? @ ]

    Let op: Het teken € kan niet gebruikt worden.

    In het wachtwoord mogen drie dezelfde tekens niet direct achter elkaar staan. Ook mag uw wachtwoord niet gelijk zijn aan vijf eerdere wachtwoorden.

    Tip 1: De wachtwoorden zijn hoofdlettergevoelig; dat betekent dat u hoofdletters en kleine letters ook op die manier moet invoeren.

    Tip 2: Heeft u een ingewikkeld wachtwoord? Registreer u dan eerst met een "simpel" wachtwoord. U kunt dit weer wijzigen als u ingelogd bent in "Mijn Vitens".

    Tip 3: Het wachtwoord mag niet beginnen met een ! of ?

    5. Ik krijg de melding "Controleer uw e-mailadres en/of wachtwoord."

    Er kunnen in dit geval meerdere dingen aan de hand zijn:

    Het kan voorkomen dat u een tikfout heeft gemaakt in het e-mailadres of wachtwoord. Heeft u misschien per ongeluk uw CAPSLOCK-toets aanstaan?

    U kunt controleren of u nog een actief account heeft door uzelf opnieuw te registreren met het e-mailadres. Als u een actief account heeft, krijgt u een melding dat u al geregistreerd bent.

    Let op: wanneer u zojuist uw account heeft verwijderd via "Mijn gegevens", krijgt u deze melding ook. Wacht in dat geval 48 uur voordat u zich opnieuw registreert.

    6. Kan ik hetzelfde e-mailadres gebruiken voor meerdere Mijn Vitens accounts?

    Nee, u kunt een e-mailadres maar één keer registreren voor Mijn Vitens.

    Beheert u een account voor iemand anders? Dan moet het Mijn Vitens account met een ander e-mailadres geregistreerd worden.

    7. Ik heb geen toegang meer tot het e-mailadres waarmee ik mij heb geregistreerd

    U kunt zich opnieuw registeren met een nieuw e-mailadres.

    8. Mijn browser meldt dat ik in een niet-beveiligde omgeving werk

    "Mijn Vitens" is getest met de meest gangbare combinaties van webbrowsers en apparaten. Gebruikt u een niet gangbare of verouderde browser, dan kunt u een probleem ondervinden met de beveiligingscertificaten van uw browser. De browser is het programma waarmee u op internet surft. Bijvoorbeeld Internet Explorer, Firefox of Safari.

    Op uw computer staat software die u moet beschermen tegen virussen e.d.. Dit heet een firewall. Afhankelijk van de instellingen van die firewall kan het gebruik van "Mijn Vitens" ernstig worden beperkt of zelf volledig worden geweigerd. Internetten in een onbeveiligde omgeving is af te raden aangezien anderen dan mogelijk uw inloggegevens kunnen onderscheppen.

  • Hoe kan ik een naam aanpassen?

    Dit leest u op onze pagina over naam aanpassen.

  • Wat zijn klant-, registratie- en contractrekeningnummers?

    Lees hier meer over in de uitgebreide uitleg.

  • Ik wil een overlijden doorgeven

    Gecondoleerd met dit verlies.

    Wilt u het contract opzeggen? Blijft de partner of een andere nabestaande in het huis wonen? Of wilt u het adres voorlopig nog aanhouden? Wij helpen u graag verder. Wilt u het klantnummer en/ of volledige adresgegevens bij de hand houden.

    Klik hier om een overlijden door te geven.

  • Krijg ik een bevestiging als ik mij aanmeld of wijzigingen doorgeef?

    Ja, u krijgt een bevestiging via e-mail.

  • Ik ga scheiden, wat moet ik doen?

    Als u gaat scheiden zijn er aantal zaken die geregeld moeten worden. Geef hier uw scheiding door.

  • Ik ontvang geen e-mail van Vitens. Hoe kan dat?

    Het komt voor dat onze berichten gezien worden als spam. Deze verdwijnen dan in uw “spambox” en u ziet deze niet terug in uw inbox. U voorkomt dit door ons e-mailadres (noreply@vitens.nl, noreply@postnl.vitens.nl, noreplymeterkaart@vitens.nl) als veilige afzender toe te voegen aan uw e-mailaccount.

    Helpt dit niet? Stuurt u ons dan de volgende informatie:

    • Uw e-mailadres met uw e-mailprovider, bijvoorbeeld Hotmail, Gmail, Live, XS4all.
    • Uw browser, bijvoorbeeld Internet Explorer, Firefox, Safari.

    Kijk op Contact voor de verschillende mogelijkheden om de informatie naar ons op te sturen.

    Wij onderzoeken vervolgens wat de reden is waarom u onze berichten niet ontvangt.

  • Waarom zie ik noreply@postnl.vitens.nl als afzender?

    Vitens maakt voor het versturen van post en e-mails gebruik van de diensten van PostNL.
    Als een e-mail van Vitens door PostNL verzonden wordt, kan het zijn dat u noreply@postnl.vitens.nl als afzender ziet.

  • Hoe wijzig ik mijn postadres?

    Een wijziging van uw correspondentieadres geeft u eenvoudig door via Mijn Vitens. Heeft u meerdere adressen onder één klantnummer staan? Dan wordt alle post naar dit correspondentieadres verzonden. Lees meer op onze servicepagina Gegevens.

  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat moet ik doen?

    Als u uw wachtwoord kwijt bent kunt u zonder problemen tijdens het inloggen uw wachtwoord opnieuw aanvragen.